تخصیص یکهزار و ۷۰۰ سهمیه پرداخت مستمری برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار، مدیران و مسئولان عالی‌رتبه استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: علاوه بر این یک هزار و ۷۰۰  متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تصویب اختصاص ۲۰۰ بسته جهیزیه به مددجویان بهزیستی استان اردبیل به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال و نیز اختصاص ۱۷۰۰ سهمیه پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی این استان خبر داد.

وی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل  مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

در ادامه «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در قبال افراد جامعه هدف، گفت: سازمان بهزیستی کشور خدمات مستمر بسیاری دارد و یکی از این خدمات، پرداخت مستمری به مددجویان می‌باشد که از طریق حوزه‌های مختلف توانبخشی، امور اجتماعی و توسعه پیشگیری بر اساس ارتباط و تعامل بین‌بخشی، این مستری‌ها پرداخت می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از مهمترین موضوعات پیش‌رو را افراد پشت‌نوبتی‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۷۰۰ نفر افراد پشت نوبت در سطح استان در انتظار دریافت مستمری هستند که امیدوارم در سال ۱۴۰۱ این افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن از خدمات سازمان برخوردار باشند.

وی از تخصیص بودجه به منظور تامین جهیزیه مددجویان واجد شرایط خبر داد و گفت: در رابطه با افراد پشت‌نوبتی دریافت جهیزیه ۵۰۰ نفر در لیست انتظار خدمات قرار گرفته‌اند که برای این کار ۲۵ میلیارد ریال نیاز است تا این افراد هم از خدمات مورد نیاز برخوردار شوند.

قادری در رابطه با بحث آسیب‌های اجتماعی و تخصیص اعتبارات آن در سطح کلان، در پایان تصریح کرد: با توجه به برآوردها و تخصیص‌های ابلاغی از طریق مجلس شورای اسلامی با موضوع فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، نزدیک به هزار میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی در اختیار بهزیستی قرار گرفته است که با این اعتبار می‌توان گام‌های خوبی در این زمینه برداشت.

کد خبر 57488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد