بویین میاندشت| خانواده، کارخانه آدم ساز

به مناسبت هفته ملی جمعیت، کارگاه آموزشی با موضوع مهارت‌های فرزندپروری ویژه بانوان تحت پوشش در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوئین میاندشت، قاسم براتی مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت موضوع خانواده بیان کرد: خانواده شبیه کوه یخی در اقیانوس است که افراد تنها از یک دهم آنچه می‌توانند ببینند یا بشنوند، آگاه می‌باشند و گاهی فکر می‌کنند این تمام زندگی است.

وی با بیان اینکه این نا آگاهی برای خانواده خطرناک و پیامدهای منفی به دنبال دارد، افزود:  خانواده همچون کارخانه آدم ساز است والدین باید با وظایف، حقوق، موضوع فرزند پروی و مسائل مربوط به خانواده آگاه باشند.

براتی ادامه داد: آشنایی با روش‌های فرزند پروری و به کار گیری این فنون موجب برقراری ارتباط مطلوب والدین با کودکان، رشد و شکوفایی استعداد آنها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش جرات‌مندی، عزت نفس و سلامت روان بالای کودکان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به چهار مولفه اساسی در خانواده از جمله؛ ارزش به خود، ارتباط، قواعد و پیوند اجتماعی نشاط و سرزندگی در تشریح سبک‌های فرزند پروری و ویژگی‌های خانواده بالنده گفت: ارتباط والدین با فرزندان از جمله مهم‌ترین اصول اولیه فرزند پروری است.

براتی، اختصاص زمان برای صحبت و گوش دادن به فرزندان، ابراز علاقه و محبت به صورت کلامی و غیر کلامی، احترام گذاشتن به فرزندان، اجتناب از سرزنش و مقایسه کودکان با دیگران را از ویژگی‌های سبک فرزند پروری مثبت عنوان کرد.

بویین میاندشت| خانواده، کارخانه آدم ساز

بویین میاندشت| خانواده، کارخانه آدم ساز

کد خبر 57487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد