سالمندان سرمایه اجتماعی و معنوی جامعه هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان ، گفت: سالمندان سرمایه اجتماعی و معنوی جامعه ما هستند و در سال جاری برنامه های متنوعی برای سالمندان تحت پوشش در نظر گرفته شده است که حس مفید بودن، تنها نماندن، دلبستگی و همبستگی را به آن ها القا می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در مراسم اختتامیه پیاده روی زوجین سالمند و عموم سالمندان زنجانی  اظهار کرد: زنجان جزو ۱۰ استان کشور در رشد جمعیت سالمندی است و بیش از ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.  
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ رشد جامعه سالمندی و افزایش سن امید به زندگی، خانواده‌ها باید دقت بیشتری در رابطه با مسائل سالمندان و سلامتی و رفاه آن‌ها داشته ‌باشند.

وی تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان رااز آموزه‌های روشن فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: سالمندان افرادی هستندکه با کوله باری از تجربه سرمایه ای بسیار ارزشمندی برای جوانان محسوب می شوند.

گفتنی است برپایی غرفه هایی از دستاوردهای سالمندان بنیاد فرزانگان، مراکز روزانه سالمندان با همکاری مراکز مثبت زندگی، اهدا جوایز به ۳۰ نفر از سالمندان شرکت کننده به قید قرعه کشی و برگزاری مسابقه عکاسی و... از جمله برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 57468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد