24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی در قم جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته 24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی توسط بهزیستی قم جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته 24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی توسط  بهزیستی قم جمع آوری شده است.
مهدی پهلوانی ستوده در گفتگوی اختصاصی با ایران با اشاره به عملکرد این سازمان و معاونت‌ها در ارائه خدمت به جامعه هدف اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور از مهم ترین نهادهای حمایتی دولت است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می نماید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان بهزستی کشور از طریق ادغام سازمان های خیریه و حمایتی آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در سال 59 از ادغام 16 سازمان و نهاد و موسسه و انجمن در جهت ارائه خدمت با حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردم در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروههای کم درآمد به فعالیت خود ادامه داد.
مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین بیان کرد: در تیرماه سال 90 نیز براساس قانون ادغام سه وزارت خانه تعاون، کار و رفاه و تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور به زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملحق شد.
وی با تشریح فعالیت ها در قم نیز عنوان کرد: وضعیت پرسنلی قم شامل 200 نفر در بخش دولتی و 2000 نفر در بخش غیر دولتی است، بهزیستی استان قم از محل منابع هزینه ای استانی مبلغ 2 هزار میلیون ریال از طریق کمک به موسسات و مراکز غیردولتی در راستای اهداف خود به مددجویان تجت پوشش کمک کرده است.
پهلوانی ستوده خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ 5 هزار و 832 میلیون ریال به صورت مستقیم و واریز نقدی و کمک هزینه درمان و معیشت به مددجویان تحت پوشش خود کرده است.
وی با اشاره به منابع ملی تصریح کرد: مبلغ 23 میلیون و 41 هزار میلیون ریال با انعقاد قرارداد از طریق موسسات و مراکز تحت پوشش خدمات مشاوره تلفنی و خدمات نگهداری افراد دچار آسیب اجتماعی را اجرا نموده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: همچنین مبلغ 459 هزار و 333 میلیون ریال به منظور اجرای طرح های خدماتی برای مددجویان و کمک های مختلفی از جمله خرید لوازم توانبخشی و کمک به ایاب و ذهاب و اجرای طرح خدمات توانبخشی و کاشت حلزون و اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت ها و خدمات نگهداری و درمان معتادین متجاهر و کمک هزینه ازدواج پرداخته است.
وی افزود: در این راستا پرداخت کمک هزینه خرید و ساخت مسکن و اجازه منزل و کمک های مالی جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار و نگهداری کودکان خیابانی و کمک هزینه درمان و لوازم منزل و سرمایه کار و هزینه های مراقبت از خانواده های آسیب دیده اجتماعی و پرداخت کمک هزینه و حق بیمه معلولین و بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانواده بخشی از این هزینه کرد به شمار می رود.
پهلوانی ستوده با اشاره به برنامه های سال 1401 در معاونت پیشگیری بیان کرد: در حوزه درمان اعتیاد، ارتقای سطح خدمات مراکز اقامتی اعتیاد، راه اندازی مرکز درمان اقامتی بانوان و راه اندازی مرکز صیانت و مراقبت پس از ترخیص و توسعه فعالیت ای اجتماعی در محلات گام های موثری برداشته ایم.
وی عنوان کرد: پیشگیری از معلولیت در جهت افزایش ضریب نفوذ طرح غربالگری بینایی و شنوایی استان و تعیین میزان شیوع معلولیت ها در استان نیز از دیگر اقدامات است.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: در زمینه توسعه آموزش‌ها،  دفتر مشاور و خدمات روانشناختی راه اندازی 4 مرکز مشاوره جدید و تقویت برنامه های خانواده محور نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در جهت توسعه طرح های مربوط به آسیب های با کمک مراکز مثبت زندگی و موسسات و تاکید بر فعالیت های اجتماع محور و محله محور فعال است.
پهلوانی ستوده یادآور شد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان 39 مرکز  پیشگیری و درمان شامل  17 مرکز سرپایی و 11 مرکز اقامتی میان مدت ماده 15 (کمپ) و 6 مرکز اقامتی موضوع تبصره 2 ماده 16 و مراکز اقامتی بلند مدت موضوع ماده 16 ویژه معتادین متجاهر اجباری فعال می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتیاد در زمینه مددکاری نیز 359 نفر تشکیل پرونده و 262 نفر پیش ثبت نام وام اشتغال و 22 تفر اشتغال غیر وام در کمیته اشتغال و توزیع 48 میلیون تومان بن خوارابار و سبد کالا و 280 میلیون تومان کمک بلاعوض و زمینه های درمانی ثبت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: در سال گذشته 350 نفر از آموزش پیش از ازواج و  1250 مورد آموزش زندگی خانواده و 250 نفر آموزش مهارت های زندگی را سپری کردند.
وی گفت: 24 مرکز مشاوره حضوری در قم فعال است که 16 هزار و 720 نفر مراجعه به مراکز حضوری در سال گذشته داشته ایم.
پهلوانی ستوده افزود:در سال گذشته 24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی در بهزیستی قم جمع آوری شده است.
وی در خصوص اشتغال نیز بیان کرد: برای830 نفر با تخصیص 420 میلیارد ریال وام در سال گذشته اشتغال ثبت شد و 142 میلیارد تومان وام ویژه اشتغال در سال 1401 تخصیص یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه 213 مرکز و موسسه خیریه غیردولتی در قم فعال است عنوان کرد: مهم ترین برنامه های سال 1401 شامل توسعه خیر جمعی و جذب خیرین و اولویت آموزش های فنی و حرفه ای و جذب و پیگیری سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین و گسترش مراکز خصوصی بعد از نیازسنجی و تامین آب و برق رایگان برای مددجویان طبق مصوبات دولت است.
وی در ادامه اظهار داشت: کل معلولین شناسایی شده و تحت پوشش در قم 22 هزار و 602 نفر هستند که از میان 420نفر ضایع نخاعی استان از حق پرستاری یک میلیون تومان در ماه برخوردار هستند.
پهلوانی ستوده در خصوص حوزه امور اجتماعی نیز توضیح داد: این معاونت به منظور تامین نیازهای اساسی گروه هدف در قالب سه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و دفتر زنان و خانواده و دفتر امور کودکان و نوجوانان به ارائه خدمت می پردازد.
وی تصریح کرد: در این بخش مراکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان فعال است.
مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری خاطرنشان کرد: تعداد تماس های پاسخ داده خط 123 در سال 1400 نیز 18 هزار و 211 مورد بوده که تعداد 6 هزار و 209 مورد تماس مرتبط بوده است.
وی بیان کرد: همچنین 124 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز نگهداری در سال گذشته پذیرش و 226 کودک کار و خیابان از خدمات مرکز حمایتی آموزش کوک و خانواه استفاده کرده اند.
پهلوانی ستوده اظهار داشت: مجموع اعبتارات پرداختی در سال گذشته در تامین هزینه های زندگی و تحصیلی و درمانی 15 میلیارد و 300 میلیون و 404 هزار و 82 ریال است.
وی گفت: در حال حاضر 24 مرکز مثبت زندگی و 3 کلینیک مددکاری و 7 گروه همیار فعال و 2 گروه همیار جدید در قم فعالیت دارند.

کد خبر 57412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد