دیواندره | اردوی تفریحی بنیاد فرزانگان

روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ اردوی یک روزه تفریحی _ سیاحتی با حضور سالمندان عضو بنیاد فرزانگان در منطقه چهل چشمه شهرستان دیواندره برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ، بنیاد فرزانگان بهزیستی شهرستان دیواندره با مشارکت جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولین بهزیستی شهرستان دیواندره ، تعدادی از سالمندان را به اردوی تفریحی _ سیاحتی منطقه چهل چشمه دیواندره اعزام کردند .

 در این اردو که با هدف ارتقاء و توانمند سازی سالمندان در زمینه های مختلف صورت گرفت ،
ابتدا نوری ؛ کارشناس امور سالمندان بهزیستی شهرستان دیواندره با بیان این که یکی از موضوعات مهم در دوران سالمندی ، ابتلا به آلزایمر است  اظهار داشت : جهت پیشگیری از ابتلا سالمندان به این بیماری ، لازم است راهکارهای مناسب به افرادی که در این دوره حساس قرار دارند ارائه گردد . 

دیواندره | اردوی تفریحی بنیاد فرزانگان

 وی با اشاره به اینکه با بالا رفتن سن و شروع دوران سالمندی ، احتمال افزایش آلزایمر بیشتر است ، افزود : تنها راه حل پیشگیری از آلزایمر ؛ مطالعه روزانه ، رژیم غذایی مناسب ، متعادل نگه داشتن فشار خون  و انجام ورزش های همگانی است .

در حاشیه این اردو ، سالمندان با پخت غذاهای محلی ، انجام بازی ، رقص کُردی ، موسیقی و آواز لحظاتی ماندگار و خاطره انگیز را در کنار یکدیگر تجربه کردند .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 57364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد