فرهنگ سازی و ترویج اعتقادات دینی نیز در دستور کار بهزیستی قرار گیرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از اهداف انقلاب اسلامی را توجه به اقشار آسیب پذیر در جامعه عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان بهزیستی به مسائل فرهنگی در خدمت رسانی به این افراد شد.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان بهزیستی کشور با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر را از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی توجه عادلانه به همه مردم به خصوص اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است و سازمان بهزیستی این مهم را بر دوش می‌کشد.

وی افزود: نباید اجازه داد که این افراد دچار سرخوردگی شوند و علاوه بر رفع احتیاجات مادی آن‌ها باید مسائل فرهنگی و ترویج اعتقادات دینی نیز در دستور کار بهزیستی قرار بگیرد. چرا که این روحیه و اعتقاد است که شخصیت اشخاص را شکل می‌دهد.

امام جمعه قم با اشاره به ناشناخته بودن فعالیت‌های این سازمان برای مردم گفت: سازمان بهزیستی آن گونه که شایسته و بایسته است به مردم و جامعه معرفی نشده و حیطه گسترده فعالیت آن شناخته نشده است. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سبب می‌شود تا علاوه بر جذب کمک‌های داوطلبین، سایر آحاد جامعه نیز قدر داشته‌های خود را بدانند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه نسبت به مسئله‌ای شناخت کافی نداشته باشد، طبیعی است که نسبت به آن مسئله توجه نخواهد لازم را کرد. سازمان بهزیستی باید به عنوان یک الگو به جامعه معرفی شود تا روح نوع دوستی در جامعه افزایش یابد و مهر و محبت در آن فزونی یابد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر علی محمد قادری، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه نمود.

کد خبر 57356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد