شاخص‌های گزینش کارکنان دولت نیازمند بازنگری است

استاندار قم بر ضرورت بازنگری در شاخص های گزینش کارکنان دولت و استخدام افراد باتقوا، توانمند و مردمی درراستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در همایش آموزشی اعضاء هسته های گزینش هیئت مرکزی وزارت کشور که روز چهارشنبه در سالن همایش مجموعه ی برگزار شد، تحول در نیروی انسانی شاغل در دولت را منشاء پیشرفت و تاثیرگذار در رضایتمندی مردم دانست و گفت: تجهیزات و امکانات سازمان ها نقش مکمل را ایفا می کنند.

استاندار قم بیان کرد: اگرچه توانمندسازی در حین خدمت به واسطه ی شیوه ی مدیریت اثربخش است، اما بستر و مبنای بکارگیری و گزینش افراد متعهد و توانمند از اهمیت ویژه برخوردار است.

شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با گزینش گفت: انتخاب افراد باتقوا، توانمند و مردمی برای تحقق اهداف انقلاب از وظایف گزینش دستگاه های دولتی است.

وی ارزش گذاری ها برای انتخاب افراد از جمله مدرک تحصیلی، شرایط سنی و سلامت جسمی  را عموما کمی دانست و تصریح کرد: بایستی شاخص هایی همچون صلاحیت و تخصص، ارزش مدار بودن، و انقلابی بودن افراد گزینش شونده مورد توجه قرار بگیرند.

مقام عالی دولت در استان قم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از افراط و تفریط در گزینش افراد خاطرنشان کرد: گزینش باید عالمانه، هوشمندانه و دقیق باشد.

استاندار قم با بیان اینکه که منع قانونی برای حل مشکلات مردم نداریم تصریح کرد: باور کارکنان دولتی باید خدمت خالصانه به مردم باشد تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

کد خبر 57347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد