در سال گذشته 165هزار نفر با خط 1480تماس گرفتند

نشست علمی کاربردی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، حسینی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها، دکتر فاطمه عباسی سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین امور توسعه پیشگیری بهزیستی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: برای رسیدن پیشگیری به جایگاه کنونی تلاش هایی زیادی صورت گرفته است و امیدواریم برای ارتقا خدمات و صیانت از اقدامات انجام شده ، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 209 مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در سطح استان وجود دارند، افزود : در سال گذشته 127 هزار نفر در این مراکز پذیرش شدند.

دکتر بریمانی به فعالیت صدای مشاور 1480 اشاره کرد و ادامه داد : در سال گذشته 165 هزار نفر با این خط تماس گرفتند و خدمات لازم به آنان ارائه گردید.

سرپرست بهزیستی مازندران به مراکز سرپایی و اقامتی در استان اشاره کرد و گفت : 157 مرکز اعتیاد و کاهش آسیب تحت نظر اداره کل بهزیستی مازندران در استان فعال هستند که در سال گذشته 26 هزار بیمار در آن پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر در 54 مرکز بهبودی و اقامتی اعتیاد (کمپ) پذیرش شدند ، افزود : در سال گذشته 1500 معتاد متجاهر نیز در مرکز ماده 16 مورد پذیرش قرار گرفتند و خدمات لازم به آنان ارائه شده است.

دکتر بریمانی غربالگری را جهت پیشگیری از معلولیت ها بسیار مهم دانست و ادامه داد : در سال گذشته برای 88 هزار کودک 3-6 سال غربالگری شنوایی انجام گردید و برای 26 هزار نوزاد نیز غربالگری شنوایی صورت گرفت.

سرپرست بهزیستی مازندران اصل پیشگیری اولیه را بسیار مهم دانست و گفت : درمان فردی که دچار آسیب شده بسیار سخت است بنابراین باید برنامه ریزی لازم جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت گیرد.

وی افزود : توسعه فعالیت های پیشگیرانه نیازمند بهره گیری از ظرفیت شرکای اجتماعی، تعاملات بین سازمانی ، انجمن های علمی و فضای مجازی می باشد بنابراین باید به این مسئله توجه ویژه ای شود.

کد خبر 57325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد