باید به سمت برنامه هایی با اثربخشی بالاتر حرکت کنیم

نشست علمی کاربردی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، حسینی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها، دکتر فاطمه عباسی سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین امور توسعه پیشگیری بهزیستی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فاطمه عباسی، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با تاکید بر توجه به اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش آسیب های اجتماعی، گفت : جوامعی که در مبانی پیشگیرانه به ویژه تاب آوری اجتماعی، مهارت های زندگی، مهارت حل مسئله و تحکیم خانواده فعالیت های موثری داشتند و در زمان شیوع کووید 19 با رفتارهای مبتنی بر عقلانیت و غیر هیجانی این دوره را گذراندند.
وی افزود: شیوع کووید 19 این باور اشتباه که پیشگیری نمی تواند مسائل را در بحران ها حل کند رد کرده است بنابراین با توجه به مساله پیشگیری می توان از پیامدهای بحران های خاص مانند کووید 19 جلوگیری کرد. 
دکتر عباسی بر ضرورت سیاست گذاری پیشگیرانه تاکید کرد و گفت : این برنامه ها باید هم راستا با اقتصاد مقاومتی ، مبتنی بر توصیه اسلامی، دینی و انسان دوستانه باشد و در آن بتوان مشکلات را ریشه یابی و دانش و اعتماد عمومی را افزایش داد.
وی اولویت بندی سیاست ها و فعالیت ها بر اساس هزینه اثر بخشی را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه منابع اندک و آسیب های اجتماعی زیاد است باید به هزینه اثربخشی طرح ها توجه شود و به سمت برنامه هایی با اثربخشی بالاتر حرکت کنیم .

کد خبر 57324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد