توانمندیهای معلولین را ارتقا دهید

برنامه های توانبخشی باید در راستای توانمندسازی جامعه باشد و شما باید مهارت ها و توانمندی های معلولین را ارتقا دهید.

سرپرست بهزیستی استان یزد در نشست رؤسا و کارشناسان مسئول توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: مددکاران در مراجعه به خانه افراد دارای معلولیت باید به توانمندی و بضاعت خود و خانواده معلول توجه داشته باشد و آسیب‌های مترتب بر خانواده معلول هم دیده شود.

"رضا ابهت" از مددکاران خواست از توانمندیهایی که در استان و شهرستان است در راستای توانمندسازی جامعه هدف استفاده کنند.

وی بهره گیری از تمام توان تشکل های معلولین را یادآور شد و اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات استفاده از توان معلولین و تشکل های خاص آنها راهگشاست.

سرپرست بهزیستی استان یزد جمعیت معلولین تحت پوشش بهزیستی در استان یزد را 29 هزار و 994 نفر ذکر کرد و گفت: 155 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده و 286 کودک به صورت امداد بگیر در خانواده و 2500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

همایش یک روزه رؤسا و کارشناسان مسئول توانبخشی ادارات بهزیستی شهرستانهای استان یزد با حضور الله وردی مسئول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به منظور هم اندیشی در زمینه برنامه های در دست اجرای معاونت توانبخشی و همچنین بیان مسائل و مشکلات در حوزه توانبخشی شهرستان ها، ارائه عملکرد دفاتر تخصصی معاونت توانبخشی در سال گذشته، اجرای طرح نیازسنجی تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه ی نیازمندی های مختلف توانخواهان تحت پوشش در سطح استان برگزار شد.

کد خبر 57308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد