برگزاری کارگاه آموزشی « چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت » در سنندج

روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ کارگاه آموزشی با حضور سرپرست بهزیستی استان کردستان ، انجمن دفاع از حقوق معلولین باران و با همکاری استانداری در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ، اعضاء شرکت کننده در این کارگاه ، نمایندگان معلولین شهرستانهای استان کردستان بودند که در زمینه چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت به بحث و تبادل نظر پرداختند .

در ابتدای کارگاه ، حسین رسولی ؛ سرپرست بهزیستی استان کردستان اظهار داشت : کارشکنی ها ، محدودیت ها و بی توجهی هایی در قوانین نوشته شده برای معلولین وجود دارد که حاصل آن به زحمت افتادن افراد دارای معلولیت است .

وی افزود : نکته مهم در خصوص افراد دارای معلولیت ، تشکل ها و انجمن ها که به صورت مکرر بارها مطرح شده ، این است که سدشکن موانع ، قطعاً افراد دارای معلولیت هستند که با مطالبه گری های خود می توانند پیگیری های مستمر و مؤثری را جهت هموارسازی مسیر داشته باشند .

رسولی در ادامه گفت : هدف سازمان بهزیستی ، نشان دادن استعدادها و ظرفیت های افراد دارای معلولیت و مهم تر از آن کمک به برداشتن موانع و هموارسازی مسیر است تا همه معلولین بتوانند همچون سایر افراد جامعه در سطوح مختلف اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی و ... حضور پررنگ داشته و بر این اساس سرعت بیشتری در برداشتن موانع فیزیکی و فرهنگی داشته باشند .

گفتنی است این کارگاه آموزشی به صورت عملی و در زمینه آسیب های بینایی ، موانع ، شناخت براساس حواس چهارگانه و مهارتهای غیردیداری و مهم تر از همه ، نحوه ارتباط درست و مناسب با افراد دارای معلولیت بینایی و سایر معلولیت ها برگزار شد .

در پایان کارگاه ، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت پرداخته و راهکارهای لازم در این خصوص ارائه گردید .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 57258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد