۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
"باید گره گشا باشیم"

پنجاه و هشتمین روز بهار هر سال به ناممان نام گرفته، آخرین روزهای اردیبهشت زیبا، بیست و هفتمین روزش که در سالنامه رسمی کشور به «ارتباطات و روابط عمومی" مزین است.

نمی دانم حوزه ای را که قریب 13سال از بدو خدمت در آن مشغول بوده ام در اذهان همکاران، جامعه هدف و مردم چگونه است؟ بطور عمده واحد روابط عمومی در نگاه نخست با تهیه بنر، نصب آن و در نهایت گرفتن چند قطعه عکس از جلسات مشهور است، اما بر خلاف این ظاهر ساده نما و بر اساس تجربه خدمتی ام و بر خلاف این عقیده، انجام این امور حاشیه ترین کار در روابط عمومی است.

زندگی در  عصر ارتباطات و هجوم اخبار منفی، درست و غلط در حوزه های مختلف اجتماعی از آسیبهای اجتماعی گرفته تا درد و دلها و مشکلات معلولان، انتشار اخبار ضد و نقیض از رویدادهایی که مخاطبان را نسبت به خدمات بهزیستی به شک وا می دارد و تلاش برای اصلاح افکار منفی نسبت به مجموعه خدمات و تلاشهای کارکنان خدوم بهزیستی به جامعه هدف، کار حوزه روابط عمومی را مضاعف و بر آن دارد که همواره جوابگوی اذهان پرسشگر  برای روشنگری و نه توجیه گری باشد.

ما همواره:

سعی داشته ایم: با توجه به نگاه های ترحم آمیز به جامعه مددجویان بویژه معلولان عزیز تلاش کنیم با انجام کارهای تبلیغی اعم از تبلیغ متنی و تولیدات چند رسانه ای نگاه تکریم آمیز بجای نگاه ترحم آمیز اصلاح و هدایت شود.

سعی داشته ایم: بیشترین تعامل را با مجموعه رسانه های مختلف گروهی اعم از صدا و سیما، مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و فضای مجازی در جهت انعکاس مطلوب و بموقع فعالیتها و خدمات داشته باشیم.

سعی داشته ایم: از ظرفیت همکاران و جامعه هدف برای معرفی خدمات بهزیستی و فعالیتهای روابط عمومی نهایت استفاده را داشته باشیم.

سعی داشته ایم: در جهت معرفی هرچه بیشتر خدمات بهزیستی به عموم  حداکثر تعامل و همراهی را با مجموعه واحدهای مختلف ستادی و شهرستانها داشته باشیم.

سعی داشته ایم: با رعایت اصل صحت و صداقت در انتشار اخبار امید بخش به جامعه هدف حرکت کنیم و آنرا در رسانه ها بازنشر دهیم.

سعی داشته ایم:  با معرفی مددجویان موفق و نخبه  آنها را به مردم معرفی تا عموم بدانند واژه مددجو صرفا یک فرد با نیاز نیست بلکه در بسیاری اوقات افرادی هستند که فراتر از یک انسان عادی استعدادهایی دارند که یک فرد عادی از آن عاجز است.

سعی داشته ایم: برای تنوع در معرفی خدمات بهزیستی از ظرفیت هایی نظیر سایت اطلاع رسانی، صفحه اینستاگرام، صفحه آپارات، تولیدات چند رسانه ای نظیر موشن گرافی، اینفوگرافی، کلیپ، تیزر، پادکست و غیره و همچنین  تنوع بخشی به تولید محصولات خبری و انتشار اخبار حوزه های مختلف حداکثر استفاده لازم را برای معرفی خدمات بهزیستی بکار ببریم.

سعی داشته ایم: همانگونه که پل ارتباطی بین مردم و سازمان هستیم پل ارتباطی بین همکاران و مسئولان بوده و مشکلات را متقابل منعکس کنیم.

مجموع این اقدام ها در حوزه روابط عمومی که به قلب تپنده هر سازمان مشهور است در حالی انجام گرفته که هیچگونه ردیف اعتباری نداشته و با حمایت، همراهی و همکاری مدیر کل، معاونت پشتیبانی و سایر معاونتهای محترم سازمان امروز در جایگاه کنونی قرار گرفته است.

مجموع این واژگان را در یک بند خلاصه کرده و آن اینکه بی شک کار در حوزه روابط عمومی به عنوان یکی از هشت شغل پر استرس در جهان و به عنوان هنر هشتم تنها با عشق و ذوق قابل انجام است و هیچگاه خدمات آن قابل درک برای افرادی خارج از مجموعه روابط عمومی نیست و مصداق بارز آن پایان نشست ها و جلساتی است که تازه کار روابط عمومی با انتشار اخبار و گزارشات مکتوب و تصویری آغاز می شود و یا نمونه دیگر تولید گزارش خبری و یا کارهای تبلیغی مانند نصب یک بنر است که گاها برای تهیه هرکدام ساعتها و گاهی روزها وقت صرف می شود.

خدا را شاکرم که فرصت خدمتگزاری در مجموعه روابط عمومی بهزیستی را نصیب اینجانب و همکاران سختکوشم در ستاد و شهرستانها کرده چراکه ماحصل توفیق خدمت در این حوزه خدمت به بهترین همکاران و بهترین خالقان خداست تا انعکاس دهنده تلاش ها و توفیقات همکاران عزیزمان به جامعه و مردم باشیم و از طرفی هم به عنوان خدمتگزار مردم پاسخگوی آنها بویژه جامعه هدف گرانقدر باشیم.

در پایان بر خود لازم می دانم ضمن تقدیر از زحمات همکاران عزیزم در روابط عمومی ستاد و همچنین رابطان محترم روابط عمومی ادارات بهزیستی شهرستانها، اعلام‌می دارم برخلاف اقدام همه ساله و انتشار عملکرد آماری فعالیتهای این حوزه در طول یکسال گذشته، مجموعه فعالیتهای روابط عمومی را به جهت پویایی و ارتقا کیفی فعالیتها در معرض نقد همکاران عزیز قرار داده و از انجا که نقد دلسوزانه موجب پیشرفت می شود در این زمینه آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و نقد صادقانه و منصفانه همکاران عزیز جهت پیشرفت و بالندگی هرچه بیشتر این مجموعه خواهیم بود.

با توجه به  به شعار امسال روز ارتباطات و روابط عمومی که با عنوان "چون غنچه گرچه فروبستگیست کار جهان/تو همچو باد بهاری گره گشا می باش" نامگذاری شده، اعلام می دارم کارکنان این حوزه درصددند تا فراتر از رسالت یک روابط عمومی همواره "گره گشا باشند".

با احترام

آزاده خرم/27اردیبهشت 1401

کد خبر 57242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد