گرمسار |  گزارشی از عملکرد بهزیستی شهرستان در سال گذشته

صدیقه انصاری گفت : هدف کلی سازمان بهزیستی توانمندسازی گروه هدف و بازگرداندن آنان به جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان صدیقه انصاری مدیربهزیستی شهرستان گرمسار گزارشی از عملکرد بهزیستی شهرستان در سال ۱۴۰۰ ارائه نمود.    

                                                                              

صدیقه انصاری در ابتدا گفت:  تعداد ۱۵۶ پرونده تحت حمایت در بخش اجتماعی می باشند که از این تعداد ۱۰۱ پرونده مستمری دریافت می کنند.

بخشی از جامعه تحت پوشش در حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار هستند که تعداد ۶۵ مورد از خدمات بیمه ای برخوردار هستند و همچنین دیگر خدمات این حوزه را کمکهای حمایتی به خانواده ها در زمینه (سرمایه کار، کمک هزینه سلامت جسمی و روان درمانی به زنان و خانواده های  نیازمند تحت پوشش ، کمک هزینه آماده سازی شغلی زنان تحت پوشش، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه لوازم ضروری، کمک هزینه خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و شهریه دانشجویی به خانواده های تحت پوشش می باشد.        

                                

انصاری خدمات حوزه توانبخشی از تعداد ۱۵۴۷ پرونده تحت حمایت در اداره بهزیستی شهرستان گرمسار سخن گفت و اظهار داشت: از این تعداد ۹۸۶ پرونده مستمری بگیر هستند.

مدیر بهزیستی شهرستان گرمسار از دیگر اقدامات در حوزه توانبخشی در سال ۱۴۰۰ به افتتاح انجمن معلولین ندای یاری گرمسار در تیر ماه ۱۴۰۰ (مقارن با هفته بهزیستی)، انعقاد تفاهم نامه با کلینیک های توانپزشکی  انجام شد که در طی این مدت   ۵۹  نفر توانخواه تحت پوشش به  جهت بهره مندی از  خدمات  گفتار درمانی  و کاردرمانی  به این مراکز معرفی  و تعداد ۱۳۶ توانخواه در مراکز و کلینیک های تحت نظارت بهزیستی از خدمات فیزیوتراپی بصورت رایگان بهره مند شده اند.

مدیر بهزیستی شهرستان گرمسار اظهار داشت:در طی یکساله ۱۴۰۰ کمک هزینه مناسب سازی مسکن و خودرو برای ۴۰نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب  به توانخواهان نیازمند پیگیری درمان، توانپزشکی، تحصیلی و... به تعداد ۱۵۵ نفر، کمک هزینه وسایل توانبخشی به ۲۳۲ نفر، کمک هزینه ارتز پروتز به ۳۵ نفر، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی به تعداد ۱۰۹ نفر وکمک هزینه درمان و توانپزشکی به ۳۹ نفر که درمجموع به ۷۱۸ نفر توانخواه ارائه خدمات ارائه شده است.

  مدیر بهزیستی شهرستان گرمسار به ارائه بخشی دیگر از خدمات این اداره در حوزه پیشگیری اشاره داشت و افزود:در اجرای طرح غربالگری شنوایی۸۲۲ نوزاد و در بخش آموزش مهارتهای زندگی ۲۸۳ نفر، در آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده ۲۵۱ نفر، در رصد معلولین در محلات شهری و روستایی هزار، ۸۲۰ نفر و در اجرای طرح آسیب ۵۳۲ نفر، دراجرای طرح پیشگیری از سالمندی۶۰ نفر، افراد ارجاع شده به مراکز مشاوره  ۳۹۷ نفر، در طرح تنبلی چشم ۲۲۰۰ کودک، در طرح غربالگری اضطراب کودکان ۲۳۶ کودک ۵ الی۶ ساله و جهت بهبود معتادین در کمپها و مراکزتحت نظارت بهزیستی  برای ۵۷ نفر یارانه صادر شد.                   

                                                                        

صدیقه انصاری در خصوص اقدامات اداره بهزیستی شهرستان گرمسار در حوزه مشارکتهای مردمی خدمات را  در این حوزه شامل مشارکت در ساخت برای ۱۲ نفر، اجاره مسکن، خرید مسکن و پرداخت  جهت بیمه مددجویان در بخش خویش فرمایی و کار فرمایی  برای ۴۶ نفر دانست.

وی از تهیه و توزیع   ۲۰۰ بسته بهداشتی و ۱۵۰  سبد کالا به ارزش هر سبدپنج میلیون ریال و ۲۰۰   پرس غذای گرم در بین مددجویان در شرایط کرونایی خبرداد.  

                                          

مدیر بهزیستی شهرستان گرمسار کمک به مددجویان و معلولین و خدمت به آنان را اولین  گام و برنامه کاری در بهزیستی دانسته و اظهار امیدواری کرد: با تلاش همکاران خدوم انشالله شاهد موفقیت روز افزون  در عرصه خدمت رسانی به مددجویان سازمان بهزیستی هستیم.

                                                                

کد خبر 57238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد