در رسانه| تهیه نقشه راه در دستور کار بهزیستی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تهیه نقشه راه به منظور تعیین فعالیت های اولویت دار حوزه بهزیستی استان در دستور کار قرار دارد.

علی نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۵۴۴ خانوار در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۷۳۰ خانوار در استان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۶ معلول در چهارمحال و بختیاری مستمری توانبخشی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: به ۵۶۸ معلول ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۲۴ خانه و مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در استان وجود دارد که ۷۳۶ نفر در این مراکز و خانه‌ها نگهداری می‌شود.

نصیری ادامه داد: به سه هزار و ۲۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری کمک هزینه اجتماعی و معیشت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ خانوار پشت نوبت برای دریافت مستمری هستند، مطرح کرد: سه هزار و ۹۰۶ زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری استفاده می‌کنند.

۲۰۵ زوج در چهارمحال و بختیاری متقاضی فرزندخواندگی هستند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰۵ زوج در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند که این مهم بر اساس شرایط و قوانین خاص خود انجام می‌شود.

نصیری با بیان اینکه دیدگاه اشتباهی در خصوص فعالیت‌ها و ارائه خدمت سازمان بهزیستی در جامعه وجود دارد، گفت: عمده فعالیت‌های این سازمان مربوط به عموم مردم می‌باشد.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: بسته‌های آموزشی و فرهنگی برای مناطق آسیب زا و در معرض خطر تهیه شده و تاکنون اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام گرفته است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: این سازمان بیش از ۵۰ فعالیت اساسی را در جامعه انجام می‌دهد که بخشی از آن ارائه خدمت به معلولان می‌باشد.

نصیری با بیان اینکه ۴۵ مرکز مشاوره در چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار کرد: طی سال گذشته این مراکز به بیش از هزار و ۶۰۰ نفر مشاوره داده اند.

وی به مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اشاره کرد و افزود: متخصصان این حوزه از طریق تلفن به صورت رایگان به عموم مردم مشاوره می‌دهند که در سال قبل بیش از ۲۶ هزار تماس با این مرکز گرفته شده است.

کد خبر 57205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد