در رسانه|آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشور نیست

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشور نیست و باید نهادهای متولی تمام تلاش خود را برای کاهش این آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف به‌کار بگیرند؛ در گام اول باید میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری شناسایی شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی نصیری، سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های کارآمد در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این سازمان طبق وظایف محوله در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است، فعالیت‌های این سازمان قبل از تولد افراد با انجام آزمایش‌های ژنتیک و پس از مرگ با برقراری مستمری برای خانواده‌های نیازمند را شامل می‌شود.

نصیری در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه اعتیاد به دو بخش پیشگیری و درمان تقسیم‌بندی می‌شود، بیان کرد: در بحث پیشگیری و درمان فعالیت‌ها بسیار گسترده است، در حال حاضر بیش از ۵۰ فعالیت اساسی به این سازمان محول شده که هر کدام حساسیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه معتقدند که آمار آسیب‌های اجتماعی در کشور به شدت افزایش داشته است، گفت: اما اگر مقایسه‌ آماری داشته باشیم، وضعیت سایر کشورها در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار وخیم‌تر است.

نصیری تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشور نیست و باید نهادهای متولی تمام تلاش خود را برای کاهش این آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف به‌کار بگیرند، در گام اول باید میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری شناسایی شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه برخی افراد جامعه توان پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند، بیان کرد: اگر موضوع سلامت روان در جامعه اولویت است، باید دولت حمایت لازم را انجام بدهد، عمده بیماری‌های جسمی افراد ناشی از بیماری‌های روانی است، بنابراین ارتباط با مشاور و روانشناس برای حل بخشی از مشکلات ضرورت دارد.

وی افزود: اگر مباحث مشاوره‌های خانواده زیر چتر حمایت بیمه قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه سلامت روان، سلامت جسمی و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، افراد می‌توانند با شماره ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره رایگان سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند.

نصیری عدالت‌محوری و شفاف‌سازی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: مردم باید در جریان امور قرار بگیرند و همچنین امکانات با عدالت در بین مددجویان توزیع شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان ادامه داد: در سال گذشته از محل اعتبارات سفر ریاست مجلس شورای اسلامی به استان ۶ میلیارد تومان اعتبار به زنان سرپرست خانوار برای ایجاد اشتغال پایدار اختصاص یافت. همچنین در سال گذشته ۱۵۰ ویلچر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به مددجویان اختصاص پیدا کرد.

نصیری در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد روحیه مددکاری در چهارمحال و بختیاری احیا شود، مددکاران باید مشکلات افراد تحت پوشش خود را احصا و اولویت‌بندی کنند، باید به سوی توانمندسازی مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی گام برداریم.

کد خبر 57204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد