دررسانه |کمک های مردمی به بهزیستی استان همدان بیش از ۶ میلیارد ریال است

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از جمع آوری ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال مشارکت های مردمی نقدی و غیر نقدی در طرح ضیافت مهربانی و زکات فطره طی سالجاری خبر داد.

حمیدالله فارسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها با حفظ شان و کرامت انسانی در سریع ترین زمان، برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد زیرپوشش توزیع می شود

به گفته وی پویش ملی ضیافت مهربانی اداره کل بهزیستی همدان و با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین و نیکوکاران استان و در راستای کمک به خانوارهای نیازمند زیرپوشش شامل ایتام، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و توانیابان برگزار شد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: مشارکت های مردمی از طریق ادارات بهزیستی شهرستان های استان، ۴۸ مرکز مثبت زندگی، موسسات خیریه تحت نظارت، مراکز شبانه روزی شامل مرکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست، مراکز شبانه روزی معلولان، بیماران روانی، سالمندان و کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت شبانه روزی جمع آوری شده است.

فارسی با بیان اینکه سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان، فرزندان و اقشار آسیب‌پذیر در سراسر کشور ارائه می‌کند افزود: انجام این مهم مستلزم حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و خداجوی ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به ویژه عید سعید فطر از ایام موثر در جذب مشارکت‌های مردمی به ویژه زکات فطره، نذورات و کفاره است و سازمان بهزیستی کشور جز سازمان‌های واجد شرایط جمع‌آوری این موارد است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 57182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد