همایش پیاده روی ویژه زوجین سالمندان زنجانی برگزار می شود

سرپرست بهزیستی استان زنجان از برگزاری همایش پیاده روی ویژه عموم  سالمندان و زوجین سالمند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در پارک بانوان خبر داد و گفت: فعالیت ورزشی در سالمندان، گذشته از اینکه موجب حفظ تحرک و استقامت و کاهش بروز بیماری ها می شود می تواند درایحاد نشاط و  نیروی جوانی و برخورداری از یک زندگی سالم تاثیر گذار باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه ورزش در دوران سالمندی ارتقاء خودباوری و ایجاد حس استقلال را درپی دارد، افزود: یکی از نگرانی های مهم در افراد مسن از دست دادن کنترل، وابستگی و یا تحمیل شدن به دیگران است و  ورزش کمک می کند تا افراد مسن، ظرفیت بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره ی زندگی داشته باشند تا از عواقب بی تحرکی دور بمانندو با همسالان خود آشنا گردند.

وی با اشاره به اینکه این گردهم آیی توسط اداره کل بهزیستی و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی،   ورزش و جوانان و شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان برگزار می شود خاطرنشان کرد: سالمندان  بنیاد فرزانگان و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان وعموم سالمندان می توانند روز شنبه دراین پیاده روی شرکت کنند.

وی از برپایی غرفه دستاوردهای سالمندان بنیاد فرزانگان و مراکز روزانه سالمندان  تحت نظارت بهزیستی  و ایستگاه سلامت در مسیر پیاده روی در پارک بانوان خبر داد.

این مقام مسئول ادامه داد:  ارائه برنامه تغذیه سالم، راهنمایی برای فعالیت جسمی سالمندان با توجه به محدودیت های جسمی و حرکتی، در غرفه های پزشکی و سلامتی برای سالمندان از خدماتی است که در مسیر پیاده روی انجام می‌شود.

حسینی از عکاسان زنجانی خواست با حضور دراین گردهمایی و ثبت لحظات خاطره انگیز سالمندان در مسابقه ویژه روز جهانی سالمند شرکت نمایند.

 اجرای مسابقه عکاسی در بین عکاسان زنجانی  و برگزاری مسابقه در بین سالمندان و اهداء جوایز به قید قرعه کشی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این مراسم است و اهداء جوایز به برگزیده گان مسابقه بهترین عکس در مهرماه هفته گرامیداشت سالمندان اهداء خواهد شد.

کد خبر 57179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد