استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور نیازمند کمک‌های حرفه‌ای است

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه دولت نیازمند حضور موثر آحاد مردمی است، استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌ها در کشور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را نیازمند کمک‌های حرفه‌ای دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، «علی محمد قادری» روز یکشنبه در اختتامیه یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، خدمت به خلق به ویژه اقشار بی سرپرست را  از افضل ترین عبادتها دانست و گفت: با درک صحیح از جایگاه خود در می یابیم آنچه انجام می دهیم سیر در راه خدا است زیرا کمک به مستضعفین یک توفیق الهی است.

وی با بیان اینکه ایران در فرازی از تاریخ و پرچمدار حکومت دینی اسلامی شایسته و همگرا برای شناساندن تعالیم قرآنی خود به امت جهانی واحده است، افزود: این ضرورت، ما را بر آن می دارد در هر کسوت و شغلی، بدانیم حضور ارواح طیبه شهداء و نظارت ائمه و حضرت رسول گرامی اسلام با تمام وجود حس می شود و در هر قدم به قصد قربت از ذات اقدس الهی استعانت جوییم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان بیش از ۵۳ فعالیت تخصصی امدادی و حمایتی دارد، یادآورشد: بهزیستی تنها سازمانی است که اورژانس اجتماعی دارد و افراد از کودکان یک تا افراد ۲۰ ساله را هدفگذاری کرده است.

قادری با بیان اینکه بانوان فداکار در سازمان های حمایتی چون کمیته امداد و سازمان بهزیستی نقش می گیرند، افزود: در مراکز بهزیستی این سازمان افرادی با درجه معلولیت های متفاوت، به ظاهر ناتوان دچار معلولیت براثر تصادف و یا ژنتیک نگهداری می شوند.

وی شهید فیاض بخش را پایه گذار این سازمان دانست و گفت: مخاطب این سازمان هفت میلیون نفر هستند و مبدعان این حرکت بزرگ باید در آحاد و کسوت مردمی گسترش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: دولت نیازمند حضور موثر آحاد مردمی است و براساس بند ۷ سیاست ابلاغی رهبری، نظام ملی نیکوکاری باید در کشور مستقر شود و برای این امر نیازمند کمک های حرفه ای هستیم.

در پایان این مراسم که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد، ۵۲ دانشجو و گروه دانشجویی، سه معلم و یک دانش‌آموز فداکار(خانواده شهید علی لندی)، یک قاضی، سه پزشک فداکار، یک دانشجوی جانباز مدافع حرم و هم‌چنین از خانواده یک دانشجوی شهید مدافع حرم و یک دانشجوی جهادگر منتخب سازمان‌های مشارکت‌کننده و دانشگاه‌های سراسر کشور با اهدای لوح تقدیر و تندیس نمادین فداکاری معرفی و تجلیل شدند.

همچنین دانشجویان برگزیده سازمان بهزیستی، رضا آذر کارشناس فقه و حقوق از استان خراسان رضوی، مریم علیمردانی دانشجوی دکتری برق و یاسر خزائیان کارشنان حقوق  از استان همدان تقدیر شدند.

کد خبر 57152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =