بخش قابل توجهی از اعتبارات بهزیستی صرف تامین وسایل توانبخشی می‌شود

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی برای تأمین به‌موقع وسایل توانبخشی با کیفیت، دچار مشکل است و با توجه به اینکه هر روز به جمعیت هدف نیازمند اضافه می‌شود، به رغم تلاش برای تامین اعتبارات، مشکلات وجود دارد.

رامین رضایی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش اعتبارات متناسب با نیازهای بهزیستی نیست و بیمه نبودن وسایل توانبخشی از یک سو و همچنین افزایش قیمت تجهیزات مورد نیاز با توجه به تورم و ارزش ارز و ریال از سویی دیگر باعث ایجاد مشکلات شده است.

بخش قابل توجهی از اعتبارات بهزیستی صرف تامین وسایل توانبخشی می‌شود

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی با تایید وجود مشکلات در زمینه تامین تجهیزات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت گفت: تجهیزات توانبخشی بیمه نیستند.

وی تصریح کرد: مشکلات در حوزه وسایل توانبخشی وجود دارد و آن را تایید می‌کنیم؛ بخش قابل توجهی از اعتبارات صرف تامین وسایل توانبخشی می‌شود و تلاش می‌کنیم با توجه به تولید داخلی تجهیزات، این وسایل تامین شود.  

رضایی افزود: مراکز توانبخشی مکلف هستند وسایل آموزشی مصرفی و برخی وسایل توانبخشی خاص را داشته باشند اما تجهیزات توانبخشی معلولان در خانواده تامین می‌شود و بهزیستی همه تلاش خود را می‌کند تا هیچ معلولی از کمبود تجهیزات توانبخشی، خانه‌نشین نشود.

وی تصریح کرد: شاید استهلاک و کیفیت وسایل توانبخشی موجب نارضایتی معلولان شود اما امکان ندارد آنها را خانه‌نشین کند.

رضایی با بیان اینکه در ایران به‌روزترین خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت استفاده می‌شود، گفت: ایران پیشگام ارائه خدمات توانبخشی در منطقه است و در این زمینه با کشورهای توسعه یافته اروپایی برابری می‌کند.

سرپرست امور توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی مطلوب درجه یک در مراکز، بستگی به موقعیت جغرافیایی مرکز دارد. هرچه مرکز در منطقه توسعه‌یافته‌تری قرار داشته باشد از نیروی انسانی بیشتری برای ارائه خدمات استفاده می‌کند اما پروتکل‌های آموزشی در همه مراکز یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: معمولا در هر مرکز به طور میانگین ۵۰ نفر از خدمات توانبخشی بهره می‌گیرند.  

کد خبر 57147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =