اقدامات بهزیستی خوزستان در زمینه پیشگیری،درمان و کاهش آسیب اعتیاد تشریح شد

سرپرست بهزیستی استان خوزستان در اولین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جدید که روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور صادق خلیلیان ،استاندار خوزستان و اعضای شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اقدامات سال گذشته بهزیستی استان در زمینه پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب اعتیاد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،مهران کریمیان با اشاره به اقدامات بهزیستی در خصوص ساماندهی و غربالگری معتادین متجاهر بیان کرد:بهزیستی خوزستان در سال گذشته به هزار و ۸۵ معتاد متجاهر که توسط نیروی انتظامی در طرحهای ساماندهی معتادین متجاهر جمع آوری و با حکم قضایی به مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ بهزیستی ارجاع شدند خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: این معتادین در ۳۳ مرکز تحت نظارت بهزیستی به مدت۹۰ روز نگهداری و خدمات درمانی و توانمند سازی به آنها ارائه شد.

کریمیان ادامه داد:در سال گذشته طی ۴ مرحله اقلام پیشگیری از کرونا و اقلام بهداشتی شامل ماسک، دست کش ،مایع ضد عفونی دست و سطوح ،تب سنج و... بین مراکز کاهش آسیب و مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ تحت نظارت توزیع شده است .

سرپرست بهزیستی استان خوزستان بیان کرد : راه اندازی یک مرکز اجتماع درمان مدار ویژه مردان در شهرستان کارون با ظرفیت ۶۰نفر، تاسیس و راه اندازی مرکز صیانت و توانمند سازی و جامعه پذیری ویژه معتادین بهبود یافته فاقد جا و مکان در شهرستان اهواز با ظرفیت ۶۰ نفر که به معتادان بهبود یافته ای که پس از بهبودی و ترخیص از مراکز درمانی فاقد جا و مکان می باشند به مدت یکسال خدمات روانشناختی، مددکاری و آماده سازی شغلی ارائه می شود ,علاوه بر آن راه اندازی کانکس کاهش آسیب اعتیاد تحت نظر پروژه صندوق جهانی ایدز در شهرستان آبادان از دیگر اقدامات بهزیستی خوزستان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی در پایان ضمن اشاره به موضوع اشتغال معتادین بهبود یافته و اهمیت آن در مانایی درمان ،افزود : در سال گذشته به ۳۰۰ نفر تسهیلات خوداشتغالی داده شده و در سال جدید نیز به هر فرد بهبود یافته در صورت داشتن شرایط و طی نمودن فر ایند آماده سازی شغلی، تسهیلات خود اشتغالی پرداخت می شود.

کد خبر 57110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد