پیام معاون توسعه پیشگیری بهزیستی البرز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی خانواده

روز جهانی خانواده بهانه‌ای است در عرصه بین‌المللی که به موضوع خانواده پرداخته شود و از منظرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و جمعیتی، موضوع خانواده محور توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ «معصومه عباسی زاده» معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز در پیامی روز جهانی خانواده را تبریک گفت و افزود: روز جهانی خانواده بهانه‌ای است در عرصه بین‌المللی که به موضوع خانواده پرداخته شود و از منظرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و جمعیتی، موضوع خانواده محور توجه قرار گیرد.

خانواده، مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضاء ، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می آورد. در عصر حاضر، با اثرپذیری از تحولات اجتماعی، صنعتی و علمی، در بیشتر جوامع، مشکلات متعددی برای خانواده پدید آمده است. اختلاف های خانوادگی، طلاق، فرزندان بی سرپرست و بزه کاری نوجوانان و جوانان، نشان دهنده مشکلات اساسی در خانواده های عصر ماست.

همچنین نظر به اهمیت خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه  بی تردید سال‌های نخستین زندگی مهم ترین دوران در شکل گیری شخصیت وسرنوشت افراد است که درون خانواده می گذرد، از این رو عوامل مؤثر در موفقیت وکامیابی خانواده. ارزش و اهمیت بالایی دارد و این کامیابی در گرو کسب مهارت زندگی خانوادگی است و در همین راستا درسازمان بهزیستی برنامه هایی با عنوان آموزش زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج  ، آموزش مهارت های زندگی وطرح کنترل و کاهش طلاق  با هدف رضایتمندی و پایداری خانواده ها، افزایش آگاهی افراد، ارتقاء سلامت روان و تحکیم بنیان خانواده جهت جامعه هدف در حال اجرا بوده و شایان ذکر است ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی ۱۴۸۰ با هدف کاهش آسیب های روانی_ اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره ای و روان شناختی مردم در زمینه اختلالات و مشکلات فردی _ خانوادگی به منظور ارتقاء سطح سلامت روان خانواده ها از جمله فعالیت های مهم دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری می باشد.

کد خبر 57108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد