زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی خانواده خبر داد :

دریافت تعداد 3150 نفر آموزشهای خانواده و فرزند پروری توسط مراکز مشاوره و موسسات تحت نظارت بهزیستی استان

سرپرست بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود: روابط خانوادگی سالم موجب پرورش احساس عشق و امنیت در همه اعضای خانواده می شود. تشکیل یک خانواده ی مستحکم یکی از بهترین هدایایی ست که والدین می توانند به فرزندان خود تقدیم کنند.

زیدوند بیان داشت : خانواده یک محیط پرورش دهنده و امن برای کودکان است و آنها را به بزرگسالانی متعادل، خوشحال و موفق تبدیل می کند. نظر به اهمیت مساله تحکیم بنیان خانواده و به منظور ارج نهادن به نهاد خانواده بعنوان رکن اصلی جامعه سالم و محور اساسی برنامه ریزی های حوزه سلامت, تاریخ  25 اردیبهشت ماه (15 می) بعنوان روز جهانی خانواده در تقویم نامگذاری شده است .

وی اظهار داشت :  با توجه به اینکه  رابطه زوجی شبیه نوزادیست که با شروع زندگی مشترک و ازدواج متولد می شود و برای رشد و بالندگی نیاز به حمایت و مراقبت کافی دارد. بنابراین برای داشتن یک زندگی رضایت بخش و پایدار و پیشگیری از سرخوردگی در روابط عاشقانه ضروریست  زوجین آموزشها و مهارتهای لازم را کسب نمایند.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت : به همین منظور سازمان بهزیستی با توجه به کارکردهای نهاد خانواده و در جهت ثبات و پویایی آن  اقدامات و برنامه های پیشگیرانه ارتقایی و مشاوره ای های روانشناختی در قالب مشاوره های تلفنی رایگان با شماره تماس 1480,  آموزشهای پیش از ازدواج, مهارتهای ارتباطی زوجین , آموزشهای خانواده , فرزندپروری و مشاوره های پیش از طلاق و سایر خدمات روانشناختی را جهت عموم افراد جامعه و گروههای هدف  هر ساله اجرا می نماید

 ایشان در خاتمه اذغان نمود: درراستای اجرای طرح های مذکور و ارتقای کیفی سلامت روان , کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد خانواده مطلوب در سال گذشته  تعداد  2250 نفر آموزش پیش از ازدواج  و 3150 نفر آموزشهای خانواده و فرزند پروری را توسط مراکز مشاوره و موسسات تحت نظارت معاونت امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی دریافت نموده اند.

کد خبر 57091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد