البسه مورد نیاز پرسنل نهادهای خدمت رسان به کارگاه های تولیدی خود استان واگذار شود/ضرورت حمایت شغلی بعد از پاک شدن وترخیص زنان معتاد

بازدید رئیس کل دادگستری، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مسئولان و کارشناسان دادگستری و بهزیستی از مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد زنان تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه انجا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: بازدید رئیس کل دادگستری استان و مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد زنان تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه با هدف رفع مشکلات بانوان خود معرف به این مرکز که از کرده خود پشیمان و مصمم هستند سلامت به جامعه بازگردند، انجام شد.

دکتر پرویز توسلی زاده در این بازدید گفت:
اشتغال مددجویان و توانمندی آسیب دیدگان اجتماعی یکی از اولویت های مهم معاونت پیشگیری دادگستری خواد بود  که با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی در دستور کار دستگاه قضایی استان خواهد بود

وی ضمن تشکر از خدمات رسانی مسئولین و کارکنان خدوم بهزیستی در راستای حمایت از زنان در معرض اسیب و اسیب دیده اجتماعی گفت: ما خود را در کنار اسیب دیدگان می بینیم در مقابل انان و در جهت حمایت و بازگشت پذیری به دامن خانواده هر اقدام مثبتی که لازم باشد انجام خواهیم داد.
رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: یک اتفاق خوبی که در این زمینه انجام خواهد شد واگذاری سفارشات البسه کارکنان دستگاه ها به کارگاه های تولیدی اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:
حمایت شغلی بعد از پاک شدن وترخیص زنان معتاد نیاز جدی این افراد است

دکتر فرحناز محمدی « مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه » در این بازدید، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ کار این مرکز شروع شده، و در حال حاضر دو مرکز فعال در کرمانشاه داریم، گفت: دوست داریم کمک کنیم به بانوانی که دوست دارند به پاکی برگردند، و در جامعه مثمر ثمر باشند.
محمدی افزود: در این مرکز پیگیری های خوبی انجام شده وجهت اشتغال به کار این افراد تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده، و با پرداخت وام به این عزیزان قدمی در راه اشتغال و خود کفایی آنان برداریم.
محمدی در ادامه گفت: هر کارفرما که این افراد را به اشتغال بپذیرد بهزیستی تا پنج سال حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.
مدیر کل بهزیستی استان بحث زنانه معتاد شدن را بسیار نگران کننده دانست و افزود: در اکثر خانواده ها زنان و دختران معتاد را ترد می کنند و خیلی زود این افراد کارتون خواب می شوند، اکثر خانواده ها آن اقدامی که برای مردان و پسران درجهت بازپروری اعتیاد دارند برای خانمها هزینه نمی کنند.
محمدی با اشاره به مشکلات بانوان، افزود: خانمهای خود معروف در این دو مرکز نگهداری می شوند، اینها بعد از ترخیص حمایت شغلی ندارند، کسی حاضر نیست ظامن اینها بشود، نیاز است مشکلات بعد از ترخیص به جد دنبال شود، اگر مقدمات کار آنها فراهم شود، نتیجه کار بهزیستی بهتر و بیشتر دیده می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان معتقد بود آسیب‌های ناشی از اعتیاد همه جامعه را در بر می گیرد و مشارکت همه را نیازمند است.

کد خبر 57076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد