همایش معاونین امور اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد مقدس برگزار می شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از برگزاری همایش علمی کاربردی معاونت‌های اجتماعی بهزیستی ۳۱ استان در مشهد مقدس خبر داد.

به گفته دکتر مسعود فیروزی، در این همایش سه روزه که از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌گردد، مهم‌ترین راهبردها و برنامه‌های سازمان بهزیستی در زمینه امور اجتماعی در سال جاری، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با تغییراتی که با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی در سازمان بهزیستی در سطح مدیران و برنامه‌ها ایجاد شده، تحول دیدگاهی مبتنی بر نگرش دولت آقای دکتر رئیسی، بخصوص در زمینه اجتماعی، موجد برنامه‌ها و فعالیت‌های تازه‌ای بوده که اساس حرکت به سوی جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر را بنیان می‌گذارد.
فیروزی گفت: به همین جهت، می‌باید برنامه‌ها و راهبردهای بخش اجتماعی سازمان در سراسر کشور به انسجام و هماهنگی کامل برسد و تمام فعالیت‌های این بخش به صورت هماهنگ و منسجم اجرایی گردد تا بهترین نتیجه حاصل شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس، مدیریت عالی سازمان تصمیم گرفت که یک همایش علمی کاربردی با حضور معاونین اجتماعی بهزیستی‌ استان‌های سراسر کشور و همچنین مسؤولان ستادی سازمان بهزیستی در مشهد مقدس برگزار گردد.
وی یادآور شد: خراسان رضوی به خاطر داشتن بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین و پذیرش بیشترین زائر، مسافر و مهاجر پس از پایتخت، دارای گسترده‌ترین پتانسیل کنش‌های اجتماعی می‌باشد و مشهد در این میان، گسترده‌تر از سایر حوزه‌های جمعیتی است.
وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت هدف گروه‌های اجتماعی بهزیستی کشور در مشهد قرار دارند گفت: لذا برنامه‌ریزی و راهبردهای سازمان بهزیستی، با توجه به وضعیت خراسان رضوی و مشهد، می‌تواند نتیجه‌بخش‌تر و کارسازتر باشد.
فیروزی گفت: بیش از یک میلیون نفر در مشهد که کل جمعیت آن ۳.۵ میلیون نفر می‌باشد در بخش‌های حاشیه‌ای زندگی می‌کنند و از طرفی با توجه به مرز مشترک استان با چند کشور، در نتیجه آسیب‌های موجود در این کلان‌شهر، در بخش‌های کودکان بی‌سرپرست، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگان اجتماعی و سایر گروه‌های اجتماعی، خراسان رضوی، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 57029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد