پلیس اختلال رفتار در کلانتری ها ایجاد شود

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی گفت: به منظور مداخله مؤثر در ساماندهی بیماران دارای اختلال روان حاد پیشنهاد ایجاد پلیس اختلال رفتار در کلانتری ها و پلیس 110 را داریم.

"عباس متولی پور" با بیان این مطلب در بازدید قضات دادگستری استان یزد از اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت: با توجه به ابلاغ قوه قضائیه مبنی بر ورود ضابطین قضایی و کلانتری ها برای ساماندهی و انتقال افراد دارای اختلالات روانی حاد به بیمارستان روانپزشکی جهت درمان، پیشنهاد دادیم ترکیبی از پلیس- روانشناس در پلیس 110 و کلانتری ها  برای مداخله مؤثر ایجاد شود.

وی یکی از چالش های بهزیستی را ارجاع اولیه بیماران اعصاب روان به این سازمان ذکر کرد و گفت: بر اساس ابلاغ قوه قضائیه در سال 98 ساماندهی و ارجاع بیماران اعصاب روان حاد به بیمارستان اعصاب روان برعهده ضابطین قضایی است و بیمارستان پس درمان نهایی در صورتی که فرد، خانواده ای برای پذیرش نداشت باید او را به بهزیستی جهت نگهداری ارجاع دهد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد؛ بسته بودن برخی از دستورات قضایی برای پذیرش و ترخیص را یادآورد شد و از قضّات خواست برای ارائه خدمات تخصصی به ارجاع شوندگان دستورات را به صورت باز تحت عنوان پذیرش در مراکز بهزیستی اعلام کنند.

وی افزود: این امر باعث می شود بهزیستی با توجه به شرایط و نوع خدمتی که فرد نیاز دارد اقدام به پذیرش آن ها در مراکز تحت نظارت نماید.

متولی پور با اشاره به موارد کودک آزاری های که برای ارشاد قضایی اعلام می شود گفت: برخی از خانواده ها برای اینکه زیر بار مسئولیت فرزند نروند تلاش برای واگذاری آن ها به بهزیستی دارند لذا ضروری است قضّات در موارد اعلامی از سوی بهزیستی برای ارشاد قضایی، سختگیرانه تر عمل کنند.

گفتنی است؛ قضّات دادگستری یزد طی بازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی، خانه امن زنان، مرکز کودکان کار و خیابانی ضمن آشنایی با فعالیت های اورژانس اجتماعی بهزیستی یزد به بررسی چالش های قضایی این مرکز در پذیرش و ترخیص آسیب دیدگان اجتماعی پرداختند.

کد خبر 57013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد