در رسانه | دو مرکز اقامتی درمان و بهبود اعتیاد در خلخال راه‌اندازی می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: امسال دو مرکز اقامتی درمان و بهبود اعتیاد معتادان در شهرهای خلخال و هشجین این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاه روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: هم‌اکنون یک مرکز اقامتی درمان و بهبود اعتیاد در خلخال با ظرفیت حداکثر ۶۰ نفر فعال است و با ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی دو مرکز جدید ایجاد و ظرفیت پذیرش معتادان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که اعتیاد یک بیماری اجتماعی است، ادامه داد: انتظار از دستگاه‌های اجرایی متولی صدور مجوز راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد همکاری با متقاضیان جدید ایجاد مراکز اقامتی ترک و بهبود اعتیاد است.

یحیی‌زاده بر لزوم راه‌اندازی مراکز درمان سرپایی اعتیاد برای افزایش دوبرابری ظرفیت این مراکز در خلخال تاکید کرد و گفت: به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت یک مرکز درمانی سرپایی اعتیاد باید فعال باشد که این تعداد در خلخال برای هر ۳۰ هزار نفر یک مرکز است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سه مرکز جدید درمان سرپایی اعتیاد برای پوشش ۱۲۰ نفر از افراد در صف نوبت استفاده از خدمات این مراکز در خلخال ضروری است، افزود: سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد در خلخال فعالیت دارند که بلحاظ وجود محدودیت تحویل دارو، این مراکز جوابگوی متقاضیان نیستند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت یک کمپ اقامتی بهبود و ترک اعتیاد بخش خصوصی در خلخال خاطرنشان کرد: مقدمات راه‌اندازی یک کمپ جدید در خلخال و یک کمپ بهبودی و ترک اعتیاد در بخش خورش‌رستم خلخال فراهم شده و این کمپ‌ها بزودی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 56956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد