برگزاری جلسه هماهنگی طرح توانمندسازی و تحول اجتماعی با محوریت محلات کم برخوردار اسلامشهر

علی آقامحمدی جانشین وزیرکشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با حضور در فرمانداری شهرستان  اسلامشهر در جلسه ایی کمبودها و کاستی‌های محله‌های کم برخوردار اسلامشهر را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر، آقا محمدی در این رابطه گفت: درکل کشور ۲۰۲۰، در استان تهران ۲۳۴ و در شهرستان اسلامشهر ۸ محله محروم وجود دارد.  

وی افزود: در طرح توانمندسازی محلات با انتخاب یک شهردار از اهالی همان محله تقاضای شهروندان را در خانه‌های چهارگانه، خانه بهزیستی، خانه احسان، خانه امداد و خانه هلال تدوین و بر اساس نیاز سنجی‌ها به افراد محله با همکاری ادارات مختلف هر شهر خدمات ارایه می‌شود.

 حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر هم بیان داشت: در شهرستان اسلامشهر ۸ محله کم برخوردار و محروم وجود دارد که در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، مسکن، اشتغال و سلامت دچار مشکل هستند.

حبیبی در مورد کارگروه احسان قرار گاه محرومیت زدایی نیز افزود: خیرین حقیقی و حقوقی، نهاد ها و ادارت متولی و اشخاصی که میتوانستند به ما کمک کنند هم افزا کردیم و در ایام پایانی سال مجموعه سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی در خصوص بسته های معیشتی عدد قابل توجه و کیفیت خوبی را ارائه کرد. بسته معیشتی برای همه نیازمندان بود و کسی از نیازمندان نمانده که شناسایی نشده باشد.  

 رئیس اداره بهزیستی که در نشست مذکور حضور داشت پس از ارائه گزارش و اقدامات صورت پذیرفته توسط بهزیستی اسلامشهر گفت: بهزیستی بالغ بر ۸٠٠٠ نفر تحت پوشش دارد که تعداد۱۲٠٠ نفر در حوزه ی تخصصی امور اجتماعی و تعداد۶۸٠٠ نفر در حوزه ی تخصصی امور توانبخشی دارای پرونده مددجویی می باشند و درحال حاضر تعداد ۵۵٠٠ نفر در سبد مستمری بگیر دولت و مابقی پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند.

حمیدرضا جعفریان افزود: در راستای خدمت رسانی  به  جامعه  هدف سازمان بهزیستی کشور در اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر نیز به مددجویان و توانخواهان تحت پوشش خدماتی از قبیل تهیه و توزیع  بسته های معیشتی سبدکالا، لوازم و اقلام بهداشتی کمک تجهیزات توانبخشی، خدمات درمانی و بیمه سلامت،  خانواده های مددجویان بازمانده از تحصیل، تسهیلات خوداشتغالی، خدمات فیزیوترابی و کاردرمانی، ودیعه مسکن و ... ارائه و در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

کد خبر 56929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد