شاهرود | در سال گذشته برای ۳۱ نفر بهبود یافته از اعتیاد پرونده آماده سازی شغلی تشکیل شده است

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: ۷ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت وابستگی به مواد مخدر یا به اصطلاح کمپ تحت نظارت بهزیستی در شهرستان وجود دارد       

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر اظهار داشت: سوء مصرف مواد مخدر یکی از معضلاتی است که عوارض بسیار جدی بر سلامت فرد، زندگی خانوادگی، اقتصادی، امنیت و عدم رشد فرهنگی جامعه را به دنبال دارد.

                                                                               

وی افزود: در راستای رهایی افراد درگیر بیماری اعتیاد ۷ کمپ در شهرستان تحت نظارت بهزیستی فعال بوده که هر فرد می تواند با توجه به شرایط  مورد نیاز یکی را انتخاب کرده و برای بهبودی به آنجا مراجعه کند.

                   

ایشان با اشاره به وجود مسئول فنی ، پزشک، روانشناس، مددکار و مددیار در هر مرکز اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۶۱۹ نفر  در این مراکز پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفتند.                                                                            

جهانسیر ادامه داد: سال گذشته  ۳۲ نفر بیمار متجاهر در کمپ های معین تبصره ۲ ماده ۱۶ شهرستان پذیرش شدند  که خدمات دریافت کرده اند.                                                                                           

 وی علل بازگشت به اعتیاد را عوامل متعددی برشمرده و  اظهار داشتند : در راستای حمایت شغلی از بهبود یافتگان، در سال گذشته برای ۳۱ نفر پرونده آماده سازی شغلی تشکیل و افراد برای دریافت تسهیلات اشتغال ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک های عامل معرفی شدند. و همچنین ۷۰ نفر از معتادین بهبود یافته و خانواده آنها  خدمات مددکاری و تسهیلگری اجتماعی را از واحد مدیریت درمان و کاهش آسیب بهزیستی دریافت کردند                                                                                        

جهانسیر پرداخت یارانه درمان به مراکز ترک اعتیاد را از جمله حمایت های بهزیستی از این مراکز برای درمان مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند عنوان کرد و گفت:پارسال در مجموع حدود ۲۰۰ نفر از یارانه  برخوردار شدند .

                                                                                       

وی در پایان ضمن تقدیر از کلیه همکاران دولتی و غیر دولتی فعال در این بخش حمایت گسترده از بهبود یافتگان برای اشتغال زایی را از برنامه های جدی بهزیستی عنوان کرد.                                                    

کد خبر 56882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد