سرپرستی موقت فرزندان بهزیستی با امین موقت

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی از سرپرستی موقت فرزندان بهزیستی در قالب طرح امین موقت خبر داد.

دکتر مهتاب منصوری در تشریح تفاوت های فرزندخواندگی و امین موقت گفت : در فرزندخواندگی حمایت‌هایی همچون تعهدات مالی و تغییر شناسنامه با نام سرپرستان  از کودک صورت‌می‌گیرد؛ این نوع سرپرستی دائمی است، اما امین‌موقت یک حکم قضائی بوده و منحصرا برای کودکانی صادر می‌شود که پدر و جد پدری آن‌ها به صورت موقت امکان سرپرستی کودک را ندارند.همچنین در امین موقت تغییر شناسنامه و هویت صورت نگرفته و تعهدات مالی به نفع کودک انجام نمی‌شود. ضمن آن‌که این نوع سرپرستی، موقت است و در صورت بازگشت شرایط پدر و جد پدری، حکم فسخ می‌شود.

وی در پاسخ به امکان تبدیل امین موقت
به فرزندخواندگی اظهار داشت : پس از پذیرش کودک به عنوان امین موقت توسط خانواده و در صورت عدم مراجعه والدین زیستی و یا عدم احراز صلاحیت توسط ایشان برای سرپرستی فرزندشان، امکان صدور حکم دائم فرزندخواندگی وجود دارد.همچنین بعد از رسیدن به سن رشد ،کودک مختار به انتخاب بین زندگی نزد خانواده امین موقت یا  خانواده زیستی است اما تا زمانی که حکم دائم برای این کودکان صادر نشود نیازی به واگذاری یک سوم اموال به کودک نیست.

دکتر منصوری بالا بودن سن یکی از زوجین از ۳۰ سال، عدم وجود محکومیت جزائی موثر به علت ارتکاب جرائم عمدی و مهجور،عدم ابتلا به بیماری های واگیر، عدم اعتیاد به الکل، مواد مخدر و سایر اعتیادات مضر ، صلاحیت اخلاقی وتمکن مالی زوجین یا یکی از آنها از شرایط امین موقت برشمرد.

کد خبر 56843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد