در رسانه | ۱۸ هزار همدانی از خدمات مشاوره حضوری بهزیستی استفاده کردند

همدان-ایرنا- سرپرست معاونت امورفرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان گفت: ۱۸ هزار نفر از خدمات مراکز و دفاتر مشاوره عمومی و تخصصی بهزیستی استان در سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری بهره‌مند شدند.

ابوالفضل باب الحوائجی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۶ دفتر و مرکز خدمات مشاوره خصوصی و دولتی حضوری در استان همدان به صورت تخصصی در زمینه های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به دفاتر مشاوره خانم ها هستند، استفاده از مراکز مشاوره روانشناختی برای کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات روحی و روانی را ضروری دانست.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان افزود: یک مرکز دولتی و همچنین صدای مشاور با هدف ارتقای سلامت روحی و روانی در استان همدان با حضور ۱۴ نفر از متخصصان این رشته خدمات رسانی می کنند.

باب الحوائجی اظهار داشت: علاوه بر مشاوره حضوری، خدمات مراکز مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی این استان در سال ۱۴۰۰ به ۵۱ هزار و ۳۰۵ نفر ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه مطالب و گفته‌ها در فضای مجازی تاثیر روانی عمیقی را به دنبال دارد که باعث آزردگی روانی انسان‌ها می شود گفت: لذا با نگاهی به پیرامون خود روز به روز نیاز ما به بحث روانپزشکی و روانشناسی بیشتر می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان با بیان اینکه انسانی که در جامعه از لحاظ روحی دچار اختلال باشد نیروی کارآمدی برای جامعه و کشور نیست خاطرنشان کرد: در جوامعی با اختلالات روانی عمیق، افراد نه تنها در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرند بلکه باری بر دوش جامعه هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 56837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد