حدود۵۳ درصد از کارکنان شاغل در بهزیستی را بانوان تشکیل می دهند

حدود ۵۳ درصد از کارکنان شاغل در بهزیستی را بانوان تشکیل می دهند که ۳۳ درصد آنها دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.

"زهرا طباطبائی نسب" مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد در نشست هم اندیشی و هم افزایی بانوان بهزیستی گفت: 106 نفر از زنان شاغل در بهزیستی(54درصد) دارای تحصیلات لیسانس و64 نفر از آنها  (۳۳ درصد) دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.

وی خاطر نشان کرد: حضور زنان با تحصیلات عالیه در بهزیستی یک نقطه قوت مهم برای سازمان است که بهره برداری از ظرفیت های آنها می تواند در پیشبرد اهداف سازمان کارساز باشد.

طباطبائی نسب با اشاره به فرسودگی شغلی بانوان در بهزیستی گفت: توجه به بحث سلامت جسم و روان بانوان شاغل در بهزیستی و بهبود کیفیت زندگی آنها باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا انجام غربالگری های سلامت زنان، فراهم آوردن زمینه استفاده از متخصصان روان شناسی، گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی بانوان و برگزاری اردوهای یک روزه به منظور افزایش نشاط اجتماعی از جمله برنامه های اجرایی می باشد. 

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد با اشاره به سیاست کلی جمعیت، ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران دارای فرزند زیر 6 سال گفت:  از انجایی که حدود 70 نفر از بانوان بهزیستی می توانند از شرایط دورکاری استفاده کنند؛ لازم است تا زیرساخت های لازم برای اجرای دورکاری در سازمان بهزیستی فراهم شود.

طباطبائی نسب تصریح کرد: سازوکارهای لازم برای سنجش و اندازه گیری کیفی و کمی فعالیت هایی که از طریق دورکاری قابل انجام است و تعیین امکانات  و تجهیزات مورد نیاز  برای کارمند باید توسط دستگاه صورت گیرد.

وی حضور اجتماعی و مسئولیت های خانوادگی زنان شاغل را چالش دیگر بانوان ذکر کرد و اظهار داشت: مشارکت اجتماعی و اشتغال زنان نباید کار اساسی انان که تربیت فرزند و حفظ خانواده هست را تحت الشعاع قرار دهد و به هیچ قیمتی نباید روابط عاطفی و معنوی خانواده کم رنگ گردد. که در این میان تفکیک نقش ها در خانواده جایگاهی اساسی دارد.

گفتنی است؛ نشست هم اندیشی و هم افزایی بانوان بهزیستی به منظور بررسی چالش ها و مسائل بانوان شاغل، تبیین وظایف و برنامه ریزی اجرایی و بیان ضرورت و توجه به مساله زن و خانواده با حضور "رضا ابهت" سرپرست بهزیستی استان یزد و رابطین بانوان این سازمان برگزار شد.

کد خبر 56816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد