شناسایی و تبدیل فرصت های اجتماعی استان به سرمایه اجتماعی/ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۸۵هزار نفر طی یک سال گذشته در استان

نشست تخصصی و هم اندیشی کارشناس مسئولان اورژانس اجتماعی کشور با حضور دکتر محمد نصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کشور، دکتر علی گو مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر کریمی دادستان مرکز استان مازندران ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و کارشناس مسئولان اورژانس اجتماعی بهزیستی سراسر کشور در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه آسیب های اجتماعی جزو معضلات جامعه است که باید به آن توجه ویژه ای شود ، گفت : باید استراتژی فرصت های اجتماعی در سطح استان به ویژه در مناطق حاشیه شناسایی و تبدیل به سرمایه اجتماعی شود.

دکتر بریمانی به ورود گردشگران در ایام مختلف به استان اشاره کرد و افزود : در تعطیلات مختلف ۲۰ میلیون گردشگر وارد استان می شوند که این مسئله زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است به طوری که در تعطیلات نوروز امسال بیشترین تماس به اورژانس اجتماعی  از افرادی بوده که از خارج استان وارد مازندران شدند و با توجه به این مسئله باید توجه ویژه ای به اورژانس اجتماعی این استان شود.

وی به پاندمی کرونا اشاره  کرد و ادامه داد : پاندمی کرونا سبب بروز بحران های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جهان شده است و بسیاری از چالش های اجتماعی و فرهنگی را به وجود آورده است.

سرپرست بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد : پاندمی کرونا در بین خانواده ها شکاف ایجاد کرده است و این مسئله سبب شده که حمایت های اجتماعی خانواده ها نسبت به همدیگر کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به مرگ و میر در دوران پاندمی کرونا ، گفت : بسیاری از خانواده ها نتوانستند عزاداری کنند که این شوک های ابراز نشده زمینه را برای مشکلات و اختلالات روانی فراهم کرده است.

دکتر بریمانی با بیان اینکه در سال گذشته 85 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در استان بهره مند شدند ، ادامه داد : در سال گذشته حدود ۱۱ هزا ر نفر در مناطق حاشیه شناسایی و خدمات مختلف به آنان ارائه شده است.

سرپرست بهزیستی مازندران به اجرای طرح ۳۰ روز ۳۰ روستا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح با هدف شناسایی و اطلاع رسانی فعالیت های اورژانس اجتماعی ، توسعه خدمات تخصصی در مناطق روستایی برگزار و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و خدمات لازم به آنان ارائه گردید.

کد خبر 56806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد