اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب ها  است

نشست تخصصی و هم اندیشی کارشناس مسئولان اورژانس اجتماعی کشور با حضور دکتر محمد نصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کشور، دکتر علی گو مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر کریمی دادستان مرکز استان مازندران ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و کارشناس مسئولان اورژانس اجتماعی بهزیستی سراسر کشور در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر محمد نصیری ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان  بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب هاست ، گفت :وظیفه اصلی اورژانس اجتماعی مداخله در بحران خانواده ها است که در آن ابتدا مسائل خانواده ها حل و سپس احیا می شود.
وی پیشگیری را مقدم بر مداخله در بحران و آسیب دانست و افزود : در حال حاضر حوزه اجتماعی آسیب های اجتماعی به مرحله رسیدگی در سر صحنه حوادث رسیده است که باید این روند تغییر و به سمت پیشگیری حرکت کنیم.
دکتر نصیری با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی در 4 حوزه خط 123، خدمات سیار خودرو و مرکز مداخله و پایگاه های خدمات اجتماعی فعال است ، ادامه داد : راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی جزو افتخارات سازمان است و به دستور رییس سازمان بهزیستی کشور بودجه آن دیده شده و تا هفته آینده سیاست گذاری جدید برای احیای پایگاه ها ابلاغ می گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به تخصیص اعتبارات و احیای پایگاه ها در مناطق 2020 اشاره کرد و گفت : در صورت فعالیت پایگاه ها در محلات آسیب ، خدمات سیار کاهش پیدا می کند و به دلیل فعالیت های پیشگیرانه آن ، اتفاقات خوبی در حوزه کاهش آسیب ها صورت می گیرد.

وی یکی از برنامه های اورژانس اجتماعی را راه اندازی مرکز EOC در سطح کشور دانست و افزود : با همت مجلس و پیگیری های سازمان اعتبار خوبی برای خرید خودرو اورژانس اجتماعی و راه اندازی مرکز EOC در سطح کشور تخصیص پیدا کرده است.

دکتر نصیری با بیان اینکه شرایط اقلیمی و آسیب های های اجتماعی با هم مرتبط هستند ، ادامه داد: اگر نتوانیم با توجه به آسیب های اجتماعی برنامه ریزی های مناسب با آن منطقه را انجام دهیم با مشکل مواجه می شویم.

معاون امور اجتماعی کشور با بیان اینکه بیش از 5 هزار نفر در اورژانس اجتماعی سراسر کشور فعالیت می کنند، گفت : یکی از دغدغه های ما مسئله امنیت کارکنان است که لایحه ای را تنظیم و به مجلس ارائه کردیم تا از این عزیزان حمایت های قضایی در حوزه مداخله با آسیب ها انجام شود.

وی با بیان اینکه بحران اجتماعی را نمی توان به بخش خصوصی واگذار کرد ، افزود : همکاران ما در زمان مواجه هنگام ارائه خدمات به خانواده ها در معرض آسیب قرار می گیرند که این مسئله نیازمند حمایت قضایی از آنان است.

کد خبر 56805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد