آیین افتتاح برنامه سنجش بینایی کودکان در بهزیستی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، همزمان با سراسر کشور برنامه سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور سرپرست اداره کل، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان و هیات همراه در یکی از مهدهای کودک آغاز شد.

حامد رضایی سرپرست اداره کل  بهزیستی استان در رابطه با برنامه سنجش بینایی کودکان در استان گفت : برنامه غربالگری بینایی مخصوص کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد که توسط ادارات بهزیستی استان اجرا می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت : مراکزی که برای این برنامه در نظر گرفته شده خانه های بهداشت در سراسر استان، مراکز مثبت زندگی، پایگاههای سلامت اجتماعی بهزیستی و برخی از ادارات بهزیستی هست  که در این ارتباط آماده ارزیابی وضعیت چشمی کودکان عزیز می باشند.

رضایی ادامه داد : برابر آماری که ما داریم سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۶ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفته بودند که ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از اینها دچار انواع اختلالات چشمی بودند، حدود ۶۰۰ نفر دچار تنبلی چشم بودند.

وی اظهار داشت : این نشان می دهد که حدود ۲ هزار نفر، آمار نسبتاً بالایی هست که اگر به موقع تشخیص داده نمی شد بویژه در بحث تنبلی چشم، احتمال از بین رفتن بینایی یک یا دو چشم وجود داشت بنابراین اهمیت غربالگری خیلی بالا هست.

این مسئول اضافه کرد : از خانواده ها درخواست می کنم که با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاههای مذکور مراجعه بکنند و در واقع این ارزیابی ها به موقع صورت بگیرد.

رضایی یادآور شد : در صورتی که اختلال تشخیص داده شود و نیاز به عینک داشته باشد و خانواده هایی که از تمول مالی برخور دار نباشند، مجموعه بهزیستی آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد و کاملاً به این عزیزان مساعدتهای لازم را ارائه خواهد نمود.

وی همچنین تصریح کرد : این برنامه در طول سال یعنی همه روزها دایر هست ولی درخواستی که از هم استان های خودم  دارم این هست که حتماً تا پایان سال به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 56766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد