بهزیستی ۱۳ مجوز پلاک ویژه خودروی افراد دارای معلولیت را صادرکرد

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: در سال گذشته ۱۳ مجوز پلاک ویژه خودروی افراد دارای معلولیت صادر شده است و صدور این مجوزوابسته به شرایط جسمانی افراد دارای معلولیت  است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نسا آقامحمدی با بیان اینکه این مجوز به گروه‌های افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود، افزود: بهزیستی دراجرای قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت، فراهم سازی امکانات لازم جهت تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان نموده است.

وی از مزایای پلاک خودروی ویژه معلولان، امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان دانست و  گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی واجد شرایط دریافت پلاک ویژه خودرو  باشد می‌تواند به یکی از مراکز مثبت زندگی یا بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی درباره شرایط فک پلاک خودرو معلولان تصریح کرد: چنانچه فرد دارای پلاک خودرو مرتکب تخلف شده یا فوت شود این امتیاز از وی سلب خواهد شد.

کد خبر 56704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد