حدود 90 مرکز مشاوره غیردولتی در استان خدمات مشاوره تخصصی می دهند

حدود 90 مرکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان خدمات مشاوره تخصصی در حیطه خانواده، تحصیلی، فرزند پروری و ازدواج ارائه می دهند.

"ناصر صباغ زادگان" معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در دیدار با معلمان و مدیران هنرستان های شهید صدوقی (ره) و مصباح یزد ضمن گرامیداشت هفته مقام معلّم گفت: بهزیستی آمادگی حضور در مدارس برای ارائه آموزش های پیشگیرانه در حیطه آسیب های اجتماعی، اعتیاد و معلولیت ها را دارد.

وی با بیان اینکه طلاق تحصیل و غیرتحصیل نمی شناسند اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از دانش آموزان مهارت همسریابی و دوست یابی را نمی دانند و لذا در تشکیل خانواده و انتخاب همسر دچار مشکلاتی می شوند که نهایتاً به طلاق منجر می شود.

صباغ زادگان با اشاره به خدمات حمایتی بهزیستی به افراد دارای معلولیت، سرپرست خانوار و بدسرپرست گفت: در حوزه پیشگیری نیز بهزیستی حمایت های لازم در زمینه درمان اعتیاد، ارائه خدمات مشاوره ای و پیشگیری از معلولیت ها را دارد.

وی در خصوص خدمات مشاوره ای تلفنی بهزیستی گفت: مرکز صدای مشاور بهزیستی از طریق خط 1480 به طور مستقیم پاسخگوی تماس های مشاوره ای عموم شهروندان در کل استان هستند. 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد خدمات بهزیستی در حیطه پیشگیری از معلولیت های شنوایی، بینایی و ژنتیک را یادآور شد و اظهار داشت: سال گذشته با 99درصد پوشش؛ 17 هزار و 800 نوزاد در استان غربالگری شنوایی شدند.

گفتنی است؛ "ناصر صباغ زادگان" معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد به مناسبت12 الی 18 اردیبهشت ماه گرامیداشت هفته مقام معلّم در هنرستان های فنی و حرفه ای شهید صدوقی(ره) و مصباح حضور یافت و با اهداء گل و لوح تقدیر به مدیران و دبیران این مدارس از زحمات و تلاش های آن ها در عرصه تعلیم و تربیت تشکّر و قدردانی کرد.

کد خبر 56703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد