حضور مدیر کل امور اجتماعی وزارت امور اجتماعی لبنان در بهزیستی قم

دکتر عبدالله احمد مدیر کل امور اجتماعی وزارت امور اجتماعی و مهندس حاج محمد الحاج از مسولین جهاد البناء لبنان ضمن دیدار با مدیر بهزیستی قم از برخی از مراکز بهزیستی بازدید کردند.

در جریان این دیدار که با حضور دکتر عبدالله احمد مدیر کل امور اجتماعی وزارت امور اجتماعی  و مهندس حاج محمد الحاج از مسولین جهاد البناء لبنان و در دفتر مدیر کل بهزیستی استان قم برگزار شد ابتدا دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان عزیز از کشور دوست و برادر لبنان در سخنانی کوتاه به تشریح وظایف بهزیستی و خدمات این سازمان به جامعه هدف و عموم مردم پرداخت و افزود: بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است برای خدمت به جامعه هدف خاص و نیازمندان ، که در کنار خدمات عام سایر دستگاههای دولتی ، نظام جمهوری اسلامی سازمانی را خاص رسیدگی به این امور راه اندازی کرده است .

پهلوانی با اشاره به اینکه در استان قم 35 هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند که 22 هزار نفر آنها را معلولین تشکیل می دهند خاطر نشان کرد : خدمات ما در دو بخش ارائه می گردد اول جامعه هدف خاص که همان معلولین ، ایتام و کودکان بی سرپرست ، زنان سرپرست خانوار ، بیماران روانی مزمن ، افراد درمعرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی ، کودکان کار و خیابان ، سالمندان و... هستند و جامعه هدف عام ما هم عموم مردم هستند که از خدمات پیشگیری ، اجتماعی و آگاهسازی و مشاوره ای و... بهره مند می شوند .

در ادامه دکتر عبدالله احمد مدیر کل امور اجتماعی وزارت امور اجتماعی لبنان هدف از این سفر را دیدار و بازدید و مشاهده خدمات بهزیستی در جمهوری اسلامی ایران ، استفاده از تجربیات و پیشرفتهای ایران در این حوزه ، الگوبرداری و تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیتهای ایران در زمینه تولید لوازم توانبخشی و کمک توانبخشی برشمرد و افزود: ما هم در لبنان این خدمات را  داریم و به نوعی و با تفاوتهایی ارائه می کنیم .

مدیر کل امور اجتماعی وزارت امور اجتماعی لبنان خواستار آشنایی بیشتر با نحوه تشخیص معلولیتها ، انواع معلولیتها ، خدمات ارائه شده به هر معلولیت ، نجوه تفکیک معلولین براساس بینایی ، شنوائی ، جسمی ، حرکتی ، ذهنی ، تخفیفات و خدمات مضاعف به معلولین و سالمندان ، برنامه های پیشگیری از معلولیتها ، بانکهای اطلاعاتی معلولین و نحوه ارتباط این بانک ها با سایر وزارتخانه ها ، تعداد معلولین استان به نسبت جمعیت ، درصد معلولیت در ایران ، نتایج و اثرات اجرای برنامه های پیشگیری در کاهش نرخ معلولیتها ، نحوه تامین اعتبارات لازم برای ارائه خدمت به این اقشار و.... شد که در هر زمینه ای مدیر کل بهزیستی استان به تفصیل توضیحات لازم را ارائه نمودند و با اهداء دو کتاب قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و دستورالعمل اجرایی تشخیص نوع و میزان معلولیت ها پاسخ های لازم را ارائه کردند.

در ادامه جلسه مهندس حاج محمد الحاج از مسولین جهاد البناء لبنان در سخنانی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران بخاطر خدمات ارائه شده به اقشار خاص به اختصار افزود: موسسه «جهاد البناء» در کنار مبارزه، فعالیت اقتصادی و محرومیت زدایی را تحت نظر حزب الله لبنان و جدای از خدمات دولتی به اقشار خاص اعم از مجروحین جنگها ، ایتام ، معلولین ، سالمندان ، معتادین ، خانواده های در معرض طلاق و... ارائه می کند و در این سفر قصد داریم از تجربیات شما استفاده کنیم .

لازم به ذکر است در پایان این دیدار مدیران اجتماعی لبنان تندیس و نشان حرب الله را تقدیم مدیر کل بهزیستی قم کردند و برای بازدید از مراکز تحت نظارت عازم شدند .

کد خبر 56686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد