رسالت روانشناس و مشاور؛ افزایش سطح سلامت روان جامعه و شادمانه زیستن است

آئین بزرگداشت و تکریم همکاران روانشناس و مشاور منتخب بهزیستی استان اصفهان با حضور بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی کشور به صورت برخط ، مدیرکل و اعضای شورای معاونین و جمعی از همکاران بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر گفت: رسالت روانشناس و مشاور؛ افزایش سطح سلامت روان، افزایش بهزیستی روانی، شادمانه زیستن جامعه  و بهتر انتخاب کردن است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح آسیب‌های روانی و سبک زندگی ناسالم در افراد موجب شده است تا هر چه بیشتر به اهمیت و ضرورت نقش علم روانشناسی و مشاوره در جهت کاهش آسیب‌ها پی ببریم، افزود:  انسان دارای دو بعد روانی و جسمانی است و ممکن است در هر بعد مشکلاتی برای او پیش بیاید، همانطور که جسم انسان‌ها درگیر بیماری می‌شود، از نظر روانی هم گاهی ممکن است صدماتی بر افراد تحمیل شود لذا همانگونه که در مشکلات و مباحث جسمی به پزشک مراجعه می‌شود و انتظار داریم با تخصصی که کسب کرده مشکلات را رفع نماید، در مباحث روانی هم به یک متخصص در زمینه‌های فوق نیاز داریم.

نصر ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در راستای ارتقای سلامت روان و ارائه خدمات مشاوره در سطح استان ۳۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی راه اندازی کرده است  و در این مراکز خدماتی را به منظور بهبود سلامت روان  افراد جامعه ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: آموزش پیش از ادواج(آشنایی /خواستگاری /عشق /انتخاب /نامزدی /سال اول زندگی مشترک)، آموزش زندگی خانوادگی(اطلاعات کلی ازدواج وخانواده (کارکردها) /نقش های جنسیتی/گفتگو در خانواده/حل تعارض /عشق و صمیمیت اقتصاد در خانواده/مذهب و معنویت / روابط جنسی)، آموزش شیوه های فرزند پروری، مشاوره‌های فردی در زمینه‌های انواع اختلالات اعصاب و روان و آموزش مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی و ... از جمله این خدمات است.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی  برای روانشناسان و مشاوران  و معرفی کتاب‌های به روز روانشناسی و  بازدیدهای دوره‌ای جهت ارزیابی عملکرد مراکز و بهبود روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان مشاوره  نیز از اقداماتی است که در راستای بهبود کیفیت کار روانشناسان انجام می‌شود.

نصر یادآور شد: ارائه یاری برگ مشاوره برای متقاضیان نیازمند، نیز اقدامی دیگر برای تسهیل استفاده از خدمات مشاوره در سطح عموم جامعه به ویژه برای متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان از ارائه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ جهت مشاوره  در زمینه‌های تحصیلی، تربیتی،   خانوادگی و... و. به صورت رایگان  برای کسانی که امکان استفاده از خدمات حضوری را ندارند از ساعت ۸ الی ۲۴ در  همه روزهای هفته  خبر داد.

کد خبر 56678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد