طرح کنترل و کاهش طلاق در دستور کار بهزیستی قزوین است

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین گفت: با توجه به اینکه متقاضیان طلاق در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، طرح کنترل و کاهش طلاق در دستور کار بهزیستی قزوین قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: سازمان بهزیستی کشور در راستای عمل به تبصره بند ۱۶ قانون حمایت از خانواده و نیز ماده ۷۸ و ۱۰۴ برنامه ششم توسعه و در تعامل با قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سامانه تصمیم را با هدف پذیرش و ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج های متقاضی طلاق راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: متقاضیان طلاق باید از طریق سایت زمان http://www.zaman.behzisti.net با توجه به استان و شهرستان محل اقامت خود ابتدا برای ثبت درخواست و گرفتن زمان جهت مراجعه حضوری اقدام کنند.  

سرپرست بهزیستی قزوین بیان کرد: مراجعان طلاق قبل از ورود به دادگاه، خدمات مشاوره ای تخصصی دریافت می کنند که در آن کارشناسان به صورت مشترک در قالب تیم پنج نفره متشکل از غربالگر، روانشناس، مددکار و مشاور حقوقی و مذهبی واجد شرایط و مورد تایید به بررسی اختلالات و مشکلات متقاضیان طلاق در ابعاد گوناگون می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کارشناسان سامانه تصمیم با ایجاد زمینه های لازم و حفظ انسجام خانواده برای برقراری صلح و سازش در بین زوج ها تلاش می کنند، اظهار داشت: در صورتی که طلاق آخرین راه حل زوج ها باشد به منظور کاهش عوارض و آسیب های ناشی از آن، توصیه ها و رهنمودهای لازم در رابطه با دوران پس از طلاق، نحوه ارتباط و چگونگی سرپرستی فرزندان پس از طلاق به افراد ارائه می شود.  

دهباشی پور با اشاره به اهداف سامانه تصمیم، افزود: تحکیم و تعالی بنیان خانواده از طریق افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن، صیانت از کانون خانواده از طریق مداخلات تخصصی روانی و اجتماعی و افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده ها از اهداف راه اندازی این سامانه است.

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین در خصوص تعداد مراکز ارزیابی غربالگری روانی و اجتماعی، گفت: در استان ۱۲ مرکز ارزیابی غربالگری در زمینه سامانه های تصمیم فعالیت دارند.  

وی با اشاره به تعداد پرونده های ثبت شده متقاضیان طلاق در یک سال گذشته، گفت:سه هزار و ۲۲ پرونده در این مدت ثبت شده که از این میزان، ۴۱۰ پرونده مورد سازش قرار گرفته است.

دهباشی پور گفت: تعداد پرونده های سازش نشده با ۷۰.۹۳ درصد به ۲ هزار و ۱۷۱ پرونده رسیده است.

این مقام مسوول همچنین گفت:۷۵ درصد طلاق‌ها در استان توافقی است و علل عمده درخواست طلاق به ترتیب اولویت در سطح استان مربوط به اعتیاد، خیانت، کمبود مهارت‌های سازگارانه، پایین بودن آستانه تحمل و دخالت اطرافیان مربوط می شود. 

وی ادامه داد: میانگین سنی زوج های متقاضی طلاق در سطح استان ۲۰ تا ۳۰ سال است و زوج هایی که پنج سال یا بیشتر از زندگی مشترک آنها گذشته باشد بیشترین افراد متقاضیان طلاق هستند.

کد خبر 56610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد