508 خانوار دو معلولیتی فاقد مسکن در استان یزد هستند

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: 508 خانوار دو معلولیتی  فاقد مسکن در استان یزد هستند.


"رضا ابهت" با اعلام این خبر با اشاره به نشست پیگیری مسکن خانوارهای دو معلولیت و تک معلولیتی با حضور سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی یزد برگزار شد، گفت: در این نشست مقرر شد بهزیستی اسامی خانوارهای دو معلولیتی را با اولویت بندی شرایط دریافت در اختیار مسکن شهرسازی قرار دهد.
وی افزود: مسکن و داشتن سرپناه یکی از نیازهای اساسی انسان ها می باشد و درصد زیادی از درآمد خانواده ها جهت تأمین آن هزینه می شود و جامعه هدف بهزیستی به دلیل عدم درآمد مکفی در تأمین مسکن خانواده خود ناتوان تر از اقشار دیگر جامعه هستند.
سرپرست بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، عاطفی جمعیت هدف،  بهزیستی نسبت به پرداخت ودیعه مسکن به آنان اقدام می نماید.
وی با اشاره به مشارکت مددجویان در اسخت این مسکن ها گفت: این مسکن ها با مشارکت خود مددجویان در ساخت خانه است و دریافت پروانه و مجوزهای قانونی بر عهده مددجویان است و با دریافت مجوزهای لازم از منابع قانونی کمک بلاعوض بهزیستی برای ساخت خانه به آنها پرداخت می‌شود.
"رضا ابهت" با بیان اینکه میانگین دریافتی کمک بلاعوض هر خانواده مددجوی بهزیستی ۵۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: خانواده‌های دو معلولیتی تا ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت خانه دریافت کردند.

کد خبر 56428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد