همایش تقدیر از  روانشناسان همکار با بهزیستی خوزستان برگزار شد

روز شنبه دهم اردیبهشت ماه ، همایش روز روانشناس و تقدیر از روانشناسان و مشاورین همکار با بهزیستی، با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، سرپرست بهزیستی، معاونین و کارشناسان بهزیستی استان، اساتید هیات علمی دانشگاه چمران و دانشگاه آزاد اسلامی و مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان،ضمن تبریک روز روانشناس گفت: ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی یکی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی از میان ۲۰۰ فعالیت آن است.

مهران کریمیان با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۵۰۰ مشاور و روانشناس در سطح استان افزود: علاوه بر مرکز مشاوره ۱۴۸۰ بیش از ۱۵۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در استان خدمات مشاوره ای و روانشناسی به آحاد جامعه ارائه می کنند.

وی با تاکید بر هزینه های بالای مشاوره تصریح کرد: در اصل ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بیمه شدن تعرفه های روانشناسی مطرح شده است که به جد پیگیر این موضوع هستیم.

            کریمیان با بیان اینکه مطابق آمارها در سال ۱۳۹۰ از هر ۴  ایرانی یک نفر دچار اختلالات روانی است اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی نظیر کرونا، تورم،  فشار اقتصادی،  تغییر سبک زندگی و استفاده بیش از اندازه افراد از فضای مجازی مشکلات روانی مردم بیش از گذشته شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان در پایان گفت:  انتظار داریم روانشناسان عزیز همچون گذشته در حرکتی جهادگونه برای کمک به مردم  بیش از پیش در اماکن عمومی حضور داشته باشند تا به مدد فعالیت ایشان گامی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه برداریم.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری نیز در این جلسه ضمن تبریک این روز با تاکید بر اهمیت موضوع روان درمانی در جهان امروز گفت: پیشرفت جوامع و تغییر شیوه ی زندگی در سه قرن گذشته موجب تغییر و آزردگی روحی و روانی انسان مدرن شده است.

سید مهرداد موسوی با بیان اینکه انسانی که دچار مشکلات روحی است نمی تواند نیرویی کارآمد برای جامعه باشد افزود: بسیاری از مسائل روانی ریشه در کودکی افراد دارند بنابراین اولین جایی که باید بحث روانشناسی در آن به طور جدی پیگیری شود مدرسه است تا از طریق شناسایی کودکانی که دچار مشکل هستند مشکلات روانی پیش از گسترش Tکنترل شوند.

وی در ادامه به بحث بیکاری برخی روانشناسان اشاره کرد و تاکید کرد: ترغیب مردم به سمت روانشناسان و بیان اهمیت کار ایشان می تواند نقشی به سزا در حل این موضوع داشته باشد.

موسوی همچنین گفت: آمادگی کامل داریم تا با کمک عزیزان روانشناس و مشاور به ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه کمک نماییم.

در پایان جلسه از روانشناسان و مشاورین همکار با بهزیستی  و اساتید  این حوزه با اهدای لوح تقدیر شد.

کد خبر 56339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد