برگزاری جلسه شناسایی و رفع مشکلات گروههای همیار استان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، جلسه بررسی مشکلات و گروههای همیار فعال در استان با حضور سرپرست اداره کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان برگزار شد.

با شیوع  بیماری کرونا  و همچنین وجود تورم اقتصادی بالا که منجر به انحلال برخی گروههای تعاونی همیار و غیر فعال شدن تعدادی از آنها شده بود پس از فروکش نسبی این بیماری وعدم برگشت جامعه به ثبات اقتصادی جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل بهزیستی استان، معاونت امور اجتماعی، کارشناسان ستادی و شهرستانی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل گروههای همیار تشکیل شد.

در این جلسه به بررسی مشکلات و معضلات گروههای همیار فعال و ارائه راهکار برای پیشگیری از انحلال گروهها، بررسی علت غیرفعال یا نیمه فعال شدن گروههای همیار، ریشه یابی و حل مشکل و در صورت امکان راه اندازی مجدد گروهها باحمایتهای مالی و غیرمالی و ارائه مشاوره و راهنمایی جهت تشکیل و راه اندازی گروههای همیار جدید در استان پرداخته شد.

همچنین نماینده اداره تعاون در مورد چگونگی ثبت شرکت تعاونی، تغییر اعضا و تسهیلات وخدماتی که این اداره به گروههای تعاونی همیار می نماید مطالبی مفید در اختیار عزیزان قرار داد.

در آخر جلسه سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به این که موضوع اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف یکی از دغدغه های مهم بهزیستی می باشد که متاسفانه با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی روند کندی داشته است اجرای طرح گروههای همیار زنان سرپرست خانواده را بسیار خلاقانه و قابل اتکا بیان نمود.

 وی اظهارداشت :  یکی از راههای برون رفت کشور ما از معضلات اقتصادی تشکیل شرکتهای تعاونی و فعالیت آنها با درآمد پایدار است، به همین جهت پس از بررسی مشکلات رایزنی هایی در خصوص حمایت مالی و غیر مالی هرچه تمام از این گروهها جهت حفظ بقا و رشد فعالیت ایشان با بازده مطلوب صورت گرفته و قول مساعد از سوی اداره تعاون و سرپرست اداره کل اداره بهزیستی استان در راستای حمایت از این گروهها داده شد.

کد خبر 56331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد