نخستین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان در سال جاری برگزار شد

نخستین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان در سال جاری با حضور دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران ، محمد حسین زاده سرپرست شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر استان مازندران ، رمضانعلی گلچوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران در این جلسه گفت : پیشگیری مقدم بر درمان است زیرا درمان فردی که در دام اعتیاد گرفتار شده است بسیار سخت تر از آگاه سازی و پیشگیری از آن می باشد.
وی افزود : پیشگیری از اعتیاد کار جمعی و بین دستگاهی است بنابراین همه دستگاه های مرتبط باید در این مقوله ورود پیدا کنند تا شاهد به ثمر رسیدن نتایج آن در جامعه باشیم.
دکتر بریمانی استان مازندران را در حوزه علمی پیشتاز دانست و ادامه داد : اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد جهت برنامه ریزی مناسب ، بررسی  و ارزیابی شود. 

سرپرست بهزیستی مازندران اعتیاد را یک مقوله چند وجهی دانست و گفت : یکی از مقوله های مهم در حوزه پیشگیری ارزیابی برنامه ها در طول سال می باشد زیرا با ارزیابی آن می توان نسبت به ادامه ، قطع یا گسترش آن تصمیم گیری شود.
 وی با بیان اینکه مداخلات پیشگیری در هر سطحی بسیار مهم است  افزود : در سال های گذشته به دلیل 
شیوع کووید 19 در کشور ، بسیاری از آموزش ها به صورت مجازی برگزار شد که با توجه به اینکه فضای مجازی طیف گستره تری از عموم جامعه را در برمی گیرد می توان از آن برای آموزش در حوزه اعتیاد استفاده کرد.
دکتر بریمانی با تاکید بر تربیت نیروی متخصص در حوزه اعتیاد ، ادامه داد : نیروهای متخصص در این حوزه ، سربازان خط اول در حوزه اعتیاد هستند بنابراین باید به نیروهای بیشتری در این حوزه  آموزش های لازم ارائه شود.
سرپرست بهزیستی مازندران بر استفاده از ظرفیت اساتید در حوزه اعتیاد تاکید کرد و گفت : اتاق فکر و کارگروه پیشگیری از اعتیاد باید با حضور اساتید و کارشناسان فعال در این حوزه تشکیل گردد تا رویکرد علمی ، تحقیقاتی ، عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

وی بر شناسایی کانون هدف و برنامه ریزی متناسب با آنان تاکید کرد و افزود : سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است بنابراین در حوزه پیشگیری از اعتیاد این آمادگی را دارد که سهم خود را به درستی ایفا کند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

کد خبر 56330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد