در رسانه|۵۹۴ خانواده دارای فرزند چندقلو از بهزیستی همدان خدمات دریافت می‌کنند

همدان-ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۵۹۴ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها زیر پوشش این اداره کل قرار گرفته و از این دستگاه خدمات دریافت می‌کنند.

«زهره بختیاری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد شامل ۷۸ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۵۱۶ خانواده دارای فرزند دوقلو از بهزیستی همدان خدمات دریافت می‌کنند اظهار داشت: حمایت از این خانواده ها براساس آزمون وسع و بعد خانوار است که به طور مثال یک خانواده دارای فرزند دوقلو ماهیانه یک میلیون و هشتاد هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تسهیلات نیز چنانچه سرپرست خانوار سه قلویی دارای مشکل اشتغال باشد می تواند از تسهیلات سازمان بهره‌مند شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه این کمک هزینه معیشتی تا سن ۶ سالگی به کودکان پرداخت می شود اظهار داشت: این کمک ها شامل تامین هزینه شیر خشک، حق پرستاری، پرداخت کمک موردی برحسب نیاز خانواده ها و ارائه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره به خانواده های یاد شده است.

بختیاری افزود: اگر هر یک از قل‌ها نارس باشند و یا دوقلوهایی که از زوجین مبتلا به نازایی به دنیا آمده و نیازمندی آنان به تایید مددکار رسیده باشد کمک هزینه معیشتی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: خانواده های دارای فرزند چندقلو برای بهره مندی از این کمک ها می توانند با مراجعه به بهزیستی در هر استان و یا شهرستان کمک هایی را از این سازمان دریافت کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: بهزیستی هم پس از بررسی درخواست خانواده ها و تایید آن خدمات خود را به این خانواده ها به صورت پرداخت مبلغ کمک هزینه ماهیانه ارائه می کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 56281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد