روان شناسی علمی، ضامن ارتقای کیفیت زندگی و امنیت روانی

پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت نهم اردیبهشت، روز روان‌شناس و مشاوره 

نقش و جایگاه قانونی علم روانشناسی و مشاوره در نظام سلامت کشور و مراقبت از کیان خانواده ها و نیز تاثیر بسزای خدمات مشاوره ای و روانشناختی در ارتقاء کیفیت زندگی، آرامش و امنیت روانی اجتماعی آحاد جامعه  نقش ارزنده و بی بدیلی است. و از طرفی  با پیچیده شدن زندگی امروز و ورود بشر به دوران مدرنیته که شتاب و اضطراب اجتماعی زیادی را به دنبال داشته و شرایط و وضعیت روانی ویژه‌ای را برای شهروندان دهکده‌ی جهانی رقم زده است، نیاز مردم به مشاورین متخصص علوم روان‌شناسی که بتوانند شهروندان را در گره‌گاه‌ها و بزنگاه‌های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، بیش از پیش یاری رسانند کاملا احساس می گردد. و سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی و به مثابه‌ی یکی از پایه‌گذاران نهضت پیشگیری، همواره در صدد پاسخ صحیح، منطقی و علمی به این نیاز اجتماعی بوده و در این راستا، اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است.
مرکزمشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی خراسان رضوی نیز به صورت به صورت تلفنی و رایگان در خدمت شهروندان عزیز می‌باشد تا مشکلات فردی، ارتباطی، اختلالات روانی، اختلافات زوجین، گرفتاری‌های حاد خانوادگی، مشکلات فرزند پروری، تحصیلی، تربیتی و خشونت خانگی و افکار خودکشی را حل و فصل نموده و راهکارهای علمی ارائه نماید. همچنین بهزیستی، تنها نهادی است که در تمام مراکز ۱۳ گانه‌ای که قانون، مجوز آن را در ذیل وظایف بهزیستی تعریف نموده، روان‌شناس و مشاور دارد و برای همه‌ی جمعیت هدفش، مشاوره‌ی تخصصی و توانمند سازی روانی را از اصول اولیه‌ی تأسیس مراکز می‌داند.
اینجانب ضمن تبریک روز روان شناس و مشاور به کلیه روانشناسان و مشاوران متعهد در سراسر استان بویژه همکاران روانشناس و مشاور در بهزیستی خراسان رضوی، مراکز و کلینک های مشاوره تحت نظارت بهزیستی  استان  و ابراز تشکر و قدردانی از اهتمام دلسوزانه این عزیزان که باتمام توان خود سعی در کاهش رنج و آلام آحاد جامعه می نمایند، امیدوارم به لطف خداوند رحمان و با تداوم و استقرار اینگونه تلاش ها شاهد تثبیت، رشد و بالندگی شاخص های سلامت روانی، اجتماعی در سطح استان و کشور باشیم.  
دکتر مسعود فیروزی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 56219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد