اصلی ترین هدف از حمایت های اجتماعی کوکان کار و خیابانی آموزش و توانمند سازی است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان استان از حمایت های روانی، اجتماعی کودکان کار و خیابانی با همکاری دستگاههای اجرایی استان خبر داد.

رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان در خصوص کودک کار و خیابانی گفت : یکی از مسائل مهمی که ما همواره در سطح استان با آن مواجه هستیم بحث کودکان کار و خیابانی هست که طبق تعاریف، هرکودک زیر ۱۸ سال که در خیابان ها شغل های کذب دارند و از این طریق خود و بعضا خانواده های خودشان را حمایت می کنند کودک کار و خیابانی نامیده می شود.

رضایی با اظهار این مطلب که گشت های سیار بهزیستی با همکاری شهردرای اردبیل کودکان کار و خیابانی را جمع آوری و نسبت به ساماندهی آنها اقدام می کنند گفت : این کودکان در ابتدا بعد از جمع آوری به مراکز نگهداری و حمایت از کودکان کار سپرده می شوند که در نوبت اول پس از شناسایی تحویل خانواده هایشان داده می شود.

 وی افزود : در صورت دستگیری در نوبت های بعدی به مدت ۲۱ روز در خانه های آموزشی و حمایتی نگهداری شده و پس از طی این مدت، آموزش های متناسب با شرایط کودکان از قبیل مشاوره های روانشناختی، خود مراقبتی، آشنایی با انواع آسیب های احتمالی، سوء استفاده های متعدد و غیره ارائه می شود که در نهایت بعد از اقدامات تخصصی و مداخله ای به آغوش خانواده های خود برمی گردند.

وی با بیان اینکه در سطح استان سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی وجود دارد تصریح کرد : یک مورد از این مراکز بصورت شبانه روزی و دو مورد هم بصورت روزانه خدمات متعدد و مختلفی به کودکان کار و خیابانی و خانوادههای آنان ارائه می دهند.

سرپرست بهزیستی استان خاطر شان کرد: هم اکنون در سطح استان بالای ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کمک حال بهزیستی هستند که با همکاری و همیاری این متولیان اقدامات خوب و قابل قبولی در رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی به این افراد ارائه می شود.

وی از مردم نوع دوست و فهیم استان خواست از ارائه هرگونه کمک های مستقیم به این کودکان در خیابانها خودداری نمایند و در صورت لزوم می توانند با مراجعه به مراکز مذکور و یا ادارت بهزیستی شهرستانها کمک ها ومساعدتهای خود را ارائه نمایند.

رضایی اصلی ترین دغدغه سازمان و مردم در جهت حمایت از کودکان کار و خیابانی را کمک به توانمند سازی، کسب استقلال فردی و خانوادگی کودکان و در نهایت دور ماندن از هرگونه آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر 56182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد