209 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان فعالیت می کنند

دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران گفت : 209 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان فعالیت می کنند و در زمینه های فردی و خانوادگی ، تحصیلی ، ازدواج ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ارتقا توانمندی های معنوی ، اخلاقی و فکری و ... خدمات مشاوره ای تخصصی ارائه می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه روز "روانشناس و مشاوره" ، به نقش روانشناسان در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت : روانشناسان به افراد در درک احساسات و رفتارهای خود و مدیریت آنها برای داشتن زندگی بهتر کمک می کند که این مسئله نقش بسزایی در رفاه و سلامت روانی افراد جامعه دارد.
وی با بیان اینکه روانشناسان در مراحل زندگی نقش مهمی ایفا می کنند ، افزود : بحران ها وحوادث سبب افزایش اختلالات روانی مختلفی مانند : افسردگی ، خشونت ، خودکشی‌ ، اختلالات اضطرابی و اختلالات وسواسی در جامعه می شود که با توجه به پاندمی کرونا در دنیا ، روانشناسان با ارائه مشاوره تخصصی در جهت حفظ و ارتقا سلامت روانی جامعه گام های اساسی برداشتند.

سرپرست بهزیستی مازندران به فعالیت 209 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان اشاره کرد و گفت : این مراکز در جهت ارائه مشاوره تخصصی در زمینه های فردی و خانوادگی ، تحصیلی ، ازدواج ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ارتقاء توانمندی های معنوی ، اخلاقی و فکری و ... به شهروندان استان ، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی ، اینترنتی و حضوری ارائه می گردد ، افزود : بیش از 164هزار نفر در سال گذشته جهت برطرف نمودن مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی و خانودگی ، کودک و نوجوان ، تحصیلی ، شغلی ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین  تقویت مهارت های زندگی و مهارت های بین فردی با خط 1480 ( مشاوره تلفنی- صدای مشاور) تماس گرفتند.

دکتر بریمانی به اقدامات بهزیستی جهت در دسترس بودن خدمات روانشناسی اشاره کرد و ادامه داد : مشاوره اینترنتی  شکلی از مشاوره است که مراجعین می توانند از طریق اینترنت به آدرس http://moshaver.behzisti.ir  با مشاورین بهزیستی درارتباط باشند.

سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به صورت حضوری ، گفت : بیش از 127 هزار نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سه سطح  (عمومی ، تخصصی و سلامت روان محلی ) خدمات دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته بیش از 13 هزار نفر از جوانان در آستانه ازدواج با هدف ارتقای توانمندی های فردی در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق ، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانوادگی و ارتقای مهارتهایی در جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.
سرپرست بهزیستی مازندران به نقش نهاد خانواده در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود : در سال گذشته بیش از 26 هزار زوج جوان (5 سال اول زندگی ) در خصوص درک تکامل و حفظ ارتباطات بین فردی شامل : خود و دیگران، مهارتهای ارتباطی ، صمیمیت ، عشق ، علاقه و دوست داشتن ، ارتباط با دیگران و شیوه های فرزندپروری در جلسات آموزش زندگی خانواده شرکت کردند.

 دکتربریمانی ادامه داد : بیش از 85  هزار نفر نیز در جلسات مهارت زندگی که شامل : مهارت خود آگاهی، مهارت های ارتباطی، مهارت تصمیم گیری، مهارت  حل مسئله ، مهارت مقابله با استرس، مهارت تفکر خلاق ، مهارت تفکر نقادانه ، مهارت کنترل خشم ، مهارت همدلی و مهارت مدیریت هیجانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی با دادگستری استان ، زوجین متقاضی طلاق توسط مشاوران آموزش دیده خدمات روانشناختی دریافت می کنند ، گفت : در سال گذشته حدود 22 درصد از زوجین متقاضی طلاق در مازندران به زندگی مشترک باز گشتند.

کد خبر 56061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد