توزیع عادلانه رفاه اجتماعی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

سمانه ناطقیان اظهار داشت: توزیع عادلانه رفاه اجتماعی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و اگر توزیع عادلانه شکل نگیرد موجب بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ این روانشناس و فعال حوزه اجتماعی با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی  در مورد عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: پیدایش آسیب‌های اجتماعی از معضلاتی که در جامعه افراد با آن درگیر هستند شروع می‌شود و در وهله اول قطعا مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در اثر بستر سازی نا مناسب آموزش‌های مختلف اتفاق افتاده است موثر است.

وی افزود: شناسایی عواملی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد حوزه گسترده‌ای دارد و برای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ارگان‌های مختلف باید دست به دست هم بدهند.

این روانشناس و فعال حوزه اجتماعی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی که امروز به خصوص در کلان شهرها با آن مواجه هستیم اعتیاد، ابتلا به ایدز، کودکان کار، مهاجرت‌های اولیه، حاشیه نشینی، زباله گردی و... است.

ناطقیان با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی آسیب‌های اجتماعی فقر است ولی الزاما نحوه برخورد ما با فقر زدایی نمی‌تواند تزریق پول و امکانات باشد، بر ضرورت داشتن نگاه کارشناسی تر برای رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

کد خبر 56040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد