سومین نشست هم اندیشی شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد

سومین نشست هم اندیشی شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با حضور رئیس مرکز مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور و جمعی از نمایندگان موسسات غیردولتی فعال در حوزه های تخصصی بهزیستی ،برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، امیرحسین عرب زاده رئیس مرکز مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به لزوم همگرایی و انسجام بیشتر در میان تشکل های مردم نهاد در حوزه فعالیت های بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی مجموعه هایی که به یاری سازمان بهزیستی می آیند از انسجام بیشتر و بهتری برخوردار هستند، اما در دیگر حوزه های تخصصی مقداری ضعف احساس می شود و همگرایی موسسات غیر دولتی کمتر است و لازم است که راهکارهایی ارائه شود تا تشکل های غیردولتی همکار در حوزه های دیگر نیز بتوانند برای رسیدن به اهدافشان راه آسان تری را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه معاونت مشارکت های مردمی پشتیبانی کننده حوزه های تخصصی است، افزود: در سنوات قبل با توجه به تجارب موجود و کمک های تشکل های غیر دولتی به سازمان بهزیستی، اتفاق های خوبی رقم خورده است، یکی از اولویت های کشور در حال حاضر، موضوع  آسیب های اجتماعی است که ضروری هست به طور جد روی این موضوع دقت و تمرکز داشته باشید و راه  حل هایی موجود را برای انسجام و تعامل بیشتر بین حاکمیت و مجموعه های غیردولتی در این زمینه پیدا کنیم.

عرب زاده اولویت های موجود در موضوع آسیب های اجتماعی را آسیب های حوزه اعتیاد و اختلالات روانی و .... عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست ها شناسایی و احصا ظرفیت موجود در تشکل های غیر دولتی و شیوه های انتقال تجارب و رسیدن به یک همگرایی است تا در نهایت سازمان بهزیستی به نمایندگی از حاکمیت بتواند تسهیل گری و رفع موانع و در صورت نیاز تغییر قوانین و مقررات را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: در مرتبه اول نیمی از کار را تغییر سیاست ها انجام می دهد اما اگر فرایندها به درستی تدوین نشود کار به سرانجام نمی رسد و درخواست ما این است که در تغییر فرایندها هم سازمان بهزیستی را تنها نگذارید.

در این نشست همچنین مدیران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و امور مشاوره و روانشناختی از سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران انجمن ها و تشکل های تحت پوشش بهزیستی به بیان مشکلات و راه های تعامل و هماهنگی بیشتر پرداختند.

کد خبر 55989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =