کودکان تحت پوشش بهزیستی در دوران پس از خروج نیازمند حمایت خیرین هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: فرزندان تحت پوشش بهزیستی پس از ۱۸ سالگی و دوران خروج از پوشش این سازمان برای تشکیل زندگی مستقل نیازمند حمایت های جدی خیرین هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ؛ علی دهباشی پور در خصوص اهمیت کمک خیرین در حاشیه ضیافت افطاری خیرین در شیرخوارگاه حلیمه در خصوص نقش خیرین در مدیریت مجموعه های مهمی چون سرای سالمندان و شیرخوارگاه اظهارداشت: خوشبختانه در استان قزوین از وجود خیرین بزرگواری برخورداریم که حمایت های آنها توانسته به خدمت رسانی بهزیستی کمک موثری کند.

وی بیان کرد: در استان قزوین سه مجموعه شیرخوارگاه حلیمه، منعم و امام حسن مشیز فعال است که در این مراکز تعداد ۱۷۴ نفر از کودکان شیرخواره تا ۱۸ ساله نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: کسانی که درشیرخوارگاه خدمت رسان هستند ایثارگرانه برای تامین نیازهای اولیه این کودکان تلاش می کنند تا فرزندانمان احساس کمبودی نداشته باشند.

وی افزود: شیرخوارگاه حلیمه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ساخته شد و کودکان شیرخواره تا سه سال، کودکان ۳ تا ۶ سال و نیز ۶ تا ۱۲ سال در آن نگهداری می شود.

دهباشی پور اظهارداشت: در این مرکز ۴ گروه سنی نگهداری می شوند و تمامی امور اسکان، تحصیل، معیشت، بهداشت و درمان و تحصیلات دانشگاهی آنها انجام می شود.

وی یادآورشد: تعداد ۱۵ نفر عضو هیئت مدیره شیرخوارگاه حلیمه هستند و با مدیریت جناب آقای عاملیان امور کودکان بخوبی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: ماهانه حدود ۵۵۰ میلیون تومان در این شیرخوارگاه هزینه می شود که ۴۵۰ میلیون تومان هزینه حقوق پرسنل است و مابقی برای امور فرزندان هزینه می شود.

دهباشی پور گفت: در سال گذشته برای امور درمان و بهداشت فرزندان شیرخوارگاه بیش از ۳۵ میلیون تومان هزینه شد.

مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان از کودکان تحت پوشش بهزیستی

وی اظهارداشت: در بازدیدی که آقای علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان از این شیرخوارگاه داشتند با توجه به استعدادهای ورزشی این مرکز اعلام آمادگی کردند تا کارشناسان ورزشی را برای استعدادیابی ورزشی این فرزندان اعزام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین قرار شد فرزندانی که توان ورزشی حرفه ای و نیمه حرفه ای دارند مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرند و هزینه مربی، لباس ورزشی، اعزام به مسابقات آنها توسط اداره ورزش تامین شود.

خیرین حمایت بعد از خروج کودکان را جدی بگیرند

دهباشی پور همچنین ضمن تشکر از مساعدت خیرین گفت: یکی از دغدغه های ما موضوع حمایت های مستمر از افرادی است که پس از سن ۱۸ سالگی از مرکز خارج می شوند که بایستی این موضوع مورد توجه خیرین قرار گیرد.

کودکان تحت پوشش بهزیستی در دوران پس از خروج نیازمند حمایت خیرین هستند

وی بیان کرد: بویژه حمایت از دختران تا زمان ازدواج بسیار ضروری است تا شان و جایگاه این افراد حفظ شود واین انسانهای توانمند بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و به جامعه نیز خدمت کنند.

مدیرکل بهزیستی همچنین خواستار کمک خیرین برای تامین نیازهای معیشتی، اشتغال و ادامه تحصیل فرزندان معنوی بهزیستی شد

کد خبر 55904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد